למצוא יהלום: כל הסיבות לרכישת דירה להשקעה ברמת גן

למצוא יהלום: כל הסיבות לרכישת דירה להשקעה ברמת גן

רבות נכתב ועוד ייכתב על העיר רמת גן – עיר מרכזית שאינה מפסיקה להתפתח, אבל עם הזמן כן מפסיקה להיות פרבר של העיר תל אביב. בשעה שמחירי הנדל"ן רק מאמירים, רמת גן יכולה להיות אזור מצוין לרכוש בו, בחלון הזדמנויות הולך ומצטמצם.

זאב נחמנזון

העיר רמת גן מייצגת הרבה מאוד דברים – היא אורבנית, מרכזית, מציעה חינוך טוב והתפתחות עירונית לתושביה. לצד מחירי הדירות הגבוהים שניתן למצוא בתל אביב ואפילו כבר בגבעתיים, ששוכנות צמוד אליה, דווקא ברמת גן המצב עדיין שונה וזאת הסיבה העיקרית לכך שדירות למכירה ברמת גן הן כה מבוקשות, בייחוד בתקופה זו.

מאה שנים של פשטות

רמת גן הוקמה לפני בערך מאה שנים כמועצה חקלאית שיתופית במקור, עם כ-1,800 דונם שרובם יועדו לעבודת אדמה עברית וציונית. ההתפתחות התרבותית והעירונית של השכנה ממערב, תל אביב, זלגה גם לרמת גן וכך החלה תנופת בניה ותיעוש בעיר; מפעלים בצד מבני מגורים, שאט אט דחקו וצמצמו את שטחי החקלאות. בימים אלו, שנת 2021 , רמת גן כבר חולשת על 16,000 דונם, עם 21 שכנות מגורים, מעל 12,000 בתי עסק ומסחר מהמובילים בתחום, כדוגמת הבורסה ליהלומים ומעוזי ההיי טק הישראלי. במשך שנים רבות היה בעיר כל מה שצריך על מנת לייצר לה תדמית רדומה ומשעממת, אבל בשנים האחרונות, שינויים דמוגרפיים, מנהליים ועירוניים הובילו לרמת גן אחרת, זוהרת ומבוקשת יותר, עם המון סיבות לגור בה ובעיקר לרכוש בה דירה להשקעה.

נאים השכנים

אחד השיקולים העיקריים בבחירת אזור מגורים הוא האוכלוסייה המקומית וחיי הקהילה. אם נחזור 20 שנה לאחור, רמת גן הייתה מזוהה בעיקר עם תושבים יוצאי עיראק, מבוגרים ותושבים ותיקים. אך עם השנים, דם חדש וצעיר זרם אל העיר, בין אם אלו סטודנטים שיוקר המחיה בתל אביב הקשה עליהם, ובין אם משפחות צעירות שהיגרו אל העיר, מסיבות אחרות לגמרי.

רמה אחת, עשרות קומות

בכל רחבי העיר רמת גן נבנים ומתהווים עוד ועוד פרויקטים עתירי ממדים ורבי קומות בסטנדרטים גבוהים של בניה ירוקה, ריאות ירוקות, מחסנים, פתרונות חניה ועוד. באותה נשימה, ראוי לציין שבתקופה זו רמת גן עמוסה בתהליכי בנייה, וההתחדשות העירונית כן פוגמת מעט בשקט ובשגרה של התושבים, אבל במרוצת הזמן, הודות לתכנון נכון וניהול נכון של בינוי ותשתיות – צפוי להיות בה הרבה יותר שקט, נוח ונעים. המחירים, למי שתוהה, נמוכים לפעמים בעשרות אחוזים מהשכנה הממותגת והרמה – לא פחות טובה.

האוטו שלנו גדול וחונה

מאז ומתמיד הייתה רמת גן עיר עם תנועה הומה ושוקקת, אלא שבמקביל לכך, גם היה תכנון נכון של תחבורה ציבורית עם מבחר קווי אוטובוס בתדירות גבוהה. על פי התכנון, הרכבת הקלה שנמצאת בימים אלו בעיצומם של תהליכי תכנון ובנייה, על כל שלושת קוויה, תעבור בכל הנקודות המרכזיות בעיר וכך תאפשר גישה מהירה ונוחה אליה וממנה.

חינוך, תרבות, חוויה

ההבנה שהעיר נעשית צעירה ומבוקשת ככל שהשנים עוברות, הובילו את רשויות העיר להשקיע ולפתח את תקציב החינוך, במטרה לעלות את רמת ההשכלה של הדור הצעיר. העיר רמת גן כוללת מוסדות חינוך כללים ודתיים, כמו גם את אוניברסיטת בר אילן ומכללת שנקר שמהוות חלק בלתי נפרד מאופייה ההשכלתי של העיר. כמו כן, בשנים האחרונות זוכה העיר ליהנות מפריחה של מקומות בילוי ותרבות רבים, החל ממתחם המכולות שהפך מוקד עלייה לרגל עבור קהילת ה"פודיז", ועד מועדונים ופאבים שכונתיים שמותאמים לקהלים השונים.

לסיכום, רמת גן היא כבר הרבה זמן לא רק ה"שכנה" של העיר תל אביב, אלא שבימים אלו יש לה הרבה מאוד מה להציע גם למשפחות וגם לזוגות צעירים שמעוניינים לגור במרכז הארץ. מדובר בעיר מגוונת, הן מבחינת האוכלוסייה והן מבחינת העבר, ההווה והעתיד שלה. בנוסף לזאת, המיקום הכה נדיר שלה והיכולת להציע דירות במחירים נוחים הופכים אותה לפנינה, אולי אפילו יהלום, והיום יותר מתמיד כדאי מאוד לבדוק את שיוויו.

קרדיט:shutterstock  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf