למה כדאי לשים לב כרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל

למה כדאי לשים לב כרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל

נתב"ג שוב מתמלא באנשים שמתרגשים לחזור לטייל בעולם אחרי הפסקה של שנים, וברור שגם אתם מתכננים להצטרף לחגיגה הזו! אחרי שהחלטתם לאן טסים, בחרתם את נקודות העניין הכי שוות ועשיתם סדר בארון, הגיע הזמן להתעסק קצת בסידורים שבלעדיהם, אי אפשר לצאת מהארץ. לא מדובר על כרטיס או דרכון, אלא ביטוח נסיעות לחו"ל שהוא תעודת הביטחון שלכם כשאתם שוהים מחוץ לגבולות המדינה.

במאמר זה, לא נסביר לכם כיצד לקנות את הביטוח שלכם. את זה אתם כבר יודעים; סקר שוק, בדיקת תנאים, התאמה לאופי הטיול שלכם וכדומה. הפעם, נרצה להתמקד דווקא בחברות הביטוח ובחובותיו כלפיכם.

מהן חובות הגוף המבטח מול רוכשי ביטוח נסיעות לחו"ל

אין אדם שלא מעוניין לצאת מחוץ לגבולות ישראל ולראות את העולם, אך חשוב לזכור גם שבכל נסיעה ישנם סיכונים שעדיף להימנע מהם או לכל הפחות, לעשות את המאמץ להגן על עצמנו מפניהם. בדיוק בשביל זה נוצר ביטוח נסיעות לחו"ל והוא כולל ספורט אתגרי, כבודה, הוצאות רפואיות, ביטוח תאונות אישיות, אחריות כלפי צד שלישי, ואפילו ענייני קורונה כגון ביטולי טיסות, בידודים במדינה אחרת ובארץ ועוד.

מלבד אלו, חברות הביטוח מחויבות על פי חוזר המפקח, על דגשים מסוימים אל מול הלקוחות. דגשים אלו מעידים על אמינותה של החברה, מקצועיותה ועל העובדה שהיא אכן עומדת מאחורי הבטחותיה:

  • סכומים מקסימליים – על חברות הביטוח לציין באופן חד וברור את הסכום המקסימלי לטיפול רפואי בחו"ל והמשך טיפול בארץ במידת הצורך, בכל סעיפי האשפוז וההוצאות הרפואיות.
  • מסמך ברור – על החברה להעניק ללקוחותיה פירוט מלא וברור של זכויותיהם במקרה של תאונות; מהן הזכויות שלהם בחו"ל, ומהן הזכויות במידה ועולה הצורך להמשך טיפול בישראל. ישנן חברות ביטוח המבחינות בין תאונות שונות (למשל תאונת דרכים ומעידה ברחוב), אזי יש לפרט את הזכויות השונות בשני המקרים.
  • טיסת חילוץ – על המבוטח לדעת בוודאות מהן הנסיבות בהן חברת הביטוח תוכל להטיסו בחזרה לישראל במקרה של חולי או פציעה, בכדי להמשיך בטיפול הולם בארץ.
  • אישור רשמי – כל תכנית ביטוח נסיעות לחו"ל חייבת לקבל אישור של המפקח על הביטוח. כך, חברות הביטוח נדרשות להציג את כל המסלולים למפקח ולקבל אישור – בין אם מדובר באישור מפורש או אישור בשתיקה לאחר 30 ימים.

הכל מתחיל מחברה מקצועית ואמינה

כעת כשאתם מודעים לכל הדגשים החשובים הללו, מן הראוי שתרצו למצוא חברה מקצועית ואמינה שתעמוד מאחורי הבטחותיה, ותנהג בשקיפות מלאה מולכם. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא לא עניין של מה בכך – וזה לא משנה אם אתם טסים לסוף שבוע ביוון או לטיול טרקים בפרו. זכרו שביטוח מתאים יכול גם להציל חיים במקרים קיצוניים, ולהפוך תהליך בירוקרטי ארוך ומסורבל, לפשוט וקל.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf