למה הכלב שלי נושך?

למה הכלב שלי נושך?

כפי שמוצג, שאלה זו עשויה להיראות סבירה בעליל, אך לבעלי כלבים רבים היא לא. ההתנהגות, למרות שהיא חמודה וחביבה, מעצבנת ומסוכנת ויש לעצור אותה!

כאשר הגור שלנו או הכלב הבוגר שלנו נושך אותנו, התגובה הטבעית שלנו היא לנסות להגן על עצמנו. כך יגיבו האמהות והאחים שלנו. גם כאשר מדובר רק על גור, כאשר הוא נושך ואפילו מותקף בחזרה הוא עלול להתגונן עד מוות בכדי לשמור על עצמו ולנשוך, או שהוא עלול להיות מפוחד ולא להגיב כלל תלוי בסיטואציה בה הוא נמצא. לכן, אילוף כלב נושך צריך להיעשות בצורה נכונה! אסור להקל ראש כאשר מדובר על אילוף וריסון של כלב נושך.

התגובה האנושית שלנו לנשיכת גור היא אחת מהמיחושים האלה, או הפחד. אנחנו ישירים, מלאי תיעוב ומתנהגים כמו גור ופשוט עלולים להגיב באלימות לא מרוסנת.

הבעיה היא שהצעקות והפחד לא נמשכות זמן רב והגור עלול לנשוך שוב.

אז אתם נותנים לגור לנשוך אתכם וכשזה קורה. אתם עלולים לצעוק, להשתולל או אפילו לפחד מהיכולות שלכם. בעולם האנושי זו בעיה, אבל בעולם הכלבים זה טבעי לחלוטין.

אתם צריכים להבין שני דברים כאן. האחת, התגובה שלכם לנשיכת גור או לקיחת גורים מותנית מהאופן בו חונכתם. ההורים שלכם וגם אתם כהורים, לא תמיד שמים לב אבל החינוך שלכם משפיע על החינוך של הדור הבא באופן טבעי בדיוק כמו עם אילוף גורים, כך שבאופן טבעי, אם גור נושך, אתם נותנים לזה לקרות ומשמעת את הגור הופכת להיות רופפת או משנתה בהתאם.

כתוצאה מכך, הגור שלכם יאמין שהוא ניצח ויחזור על הנשיכה, ולעתים קרובות מפעיל לחץ פיזי להחזיק את המיקום שלכם ממנו. לשם כך, מומלץ לתת לגור להבין מהו המרחב שלו ולהציב גדר אילוף כלבים אשר תתחום אותו באזור מסוים.

נקודה מרכזית נוספת היא שככל גור גדל להיות כלב הוא חושב שמעמדו נקבע. לכן, כאשר הגור שלכם נושך אתכם, הוא עושה זאת מכל הסיבות הנכונות ואתם עדיין נותנים לזה לקרות. זה לא ייקח שום הודעה או דאגה מתי זה באמת יתחיל לפגוע בכם פיזית. זה פשוט שהכלב אוהב לעשות את זה. לא תמיד הוא יבין את המשמעות.

אם אתם רוצה להביא לסיום התנהגות נשיכת גור הוא יצטרך להבין, ברמה עמוקה, שדרגתו בהיררכיה חשובה ביותר. הרשו לנו להסביר. כלבים הם חיות לול ויש להם היררכיה בתוך החבורה הזו. מנהיג החבורה ידוע בשם האלפא. האלפא מקבל את ההחלטות לשאר החבורה ולכל כלב בחבורה יש דרגה מתחת למנהיג הזה.

אז כאשר אתם עוזבים את הבית שלכם הגור שלכם עשוי לברך אותכם בנגיעה מכיוון שזו הדרך שבה כלבים מברכים זה את זה וייתכן שזהו האלפא. אם הגור שלך נמצא בראש ההיררכיה, כתוצאה מכך, הוא עלול להרגיש שיש לו אחריות להחליט מתי להפסיק את הברכה ולהתחיל לעשות דברים אחרים.

לשם כך הוא יקרע או ינשוך כשאתם נכנסים לבית וזה גם יודיע לכם שהוא האחראי. אם אתם רוצים להביא לסיום התנהגות נשיכת גור, חשוב שתציבו את עצמכם בראש הסולם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf