לימודי תואר ראשון – כיצד לבחור תחום לימודים?

לימודי תואר ראשון – כיצד לבחור תחום לימודים?

לימודים לתואר ראשון הפכו לסוג של סטנדרט בעולם העבודה המודרני – מקומות עבודה רבים מחשיבים תואר ראשון כסוג של השכלה בסיסית עבור המועמדים לעבודה ובמגוון מוסדות וארגונים מדובר בתנאי בסיסי והכרחי לקבלה. אחוז הישראלים הצעירים המחזיקים בתואר ראשון עולה בהדרגה מזה שנים רבות, וכאמור כיום מתייחסים לתואר ראשון כמו שהתייחסו בעבר לתעודת בגרות – כהשכלה בסיסית לכל דבר ועניין. בעוד אינספור צעירות וצעירים מודעים למצב זה ומבינים כי הצעד הבא בחייהם הוא לימודי תואר ראשון, פעמים רבות הם מתקשים בבחירת התחום בו הם מעוניינים ללמוד לתואר ראשון. כיצד, אם כן, מומלץ לבחור תחום לימודים לתואר?

תואר בתקשורת או במדעי המחשב? תחומים אטרקטיביים בשוק העבודה

אחת העצות הראשונות שתמיד ניתנות בהקשר של בחירת תחום לימודים היא – בחרו במקצוע אטרקטיבי מבחינת שוק העבודה. כלומר, בחרו בתואר אשר "יהיה לכם מה לעשות איתו" לאחר מכן – תואר שיאפשר לכם להתקבל לעבודות אטרקטיביות ונחשבות בשוק העבודה כיום ולבנות קריירה לטווח הארוך.

ניתן להתווכח על שיקול זה והאם הוא צריך להיות השיקול הראשון או העיקרי, אך קשה להתווכח עם כך שלפחות חלק ניכר ביותר מהצעירות והצעירים כיום (כמו גם מבוגרים יותר אשר נרשמים ללימודי תואר ראשון) רואים בשיקול זה עיקרי וראשון במעלה. בהתאמה, ענפי הלימוד הנחשבים אטרקטיביים ביותר כיום מבחינת שוק העבודה, ובראשם מדעי המחשב, הפכו לפופולאריים ביותר בשנים האחרונות. בעוד העולם כולו צועד לכיוון של דיגיטליזציה ומעבר לעולם המחשב והאינטרנט, ברור לכל מי שנרשם כיום ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב כי במידה ויסיים את התואר בהצלחה הוא יוכל למצוא עבודה אטרקטיבית ולבנות קריירה כמתכנת למשל.

גם בתחומים כמו תואר בתקשורת, כלכלה וחשבונאות, משפטים ועוד ניתן לראות בתואר ראשון דלת כניסה לעולם אטרקטיבי ביותר מבחינת תעסוקה עתידית, מה שמעניק לנרשמות ולנרשמים מידה מסוימת של שקט נפשי, שכן הם יודעים כי הם לומדים תחום שיספק להם תעסוקה בהמשך הדרך.

תחומי לימוד שבאמת מעניינים אתכם

גישה נוספת, ולא פחות חשובה, היא זו המציעה לבחור את תחום הלימודים לתואר ראשון על פי מה שבאמת מעניין ומרגש אתכם, ולא על פי שיקולי תעסוקה "קרים". אינספור אנשים אשר פונים ללימודי תואר ראשון בחינוך, אומנויות, עבודה סוציאלית ומגוון מסלולים נוספים מונחים בראש ובראשונה על פי שיקול זה, וקשה לומר כי הוא פחות חשוב מהשיקול התעסוקתי. אמנם תואר באומנויות אולי, על פניו, מבטיח קצת פחות וודאות במציאת תעסוקה עתידית מאשר תואר במדעי המחשב, אבל חוסר הוודאות בשוק העבודה כיום הוא גבוה כל כך עד שכבר לא ניתן להיות בטוחים  כי אפשרויות התעסוקה בתחום זה או אחר יגדלו. ולכן עדיף ללכת על מה שבאמת מעניין ומרגש אותנו ולבחור בתחום אשר יגרום לנו סיפוק וכיף לקום לעבודה בבוקר בעתיד.

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf