כמה עולה לצבוע את הרכב ואיך זה משפיע על ערך הרכב

כמה עולה לצבוע את הרכב ואיך זה משפיע על ערך הרכב

חולמים על שינוי תדמית לרכב שלכם? הרכב שלכם נפגע ואתם רוצים להחזיר אותו להיות יפיוף כמו שהיה? לצביעת רכב יש סיבות רבות, והיא חייבת להתבצע במוסכים מוסמכים אשר משתמשים בטכניקות ובשיטות ייחודיות לצביעה לרכב.

לפני הצביעה, יש לוודא שהמוסך ביצע את התיקונים הנדרשים עבור הרכב ולהכין אותו היטב לקראת הצביעה. בין היתר, המוסכניק יבצע טיפול בחורים ובחלודה, עבודות ליטוש בעזרת מכונת ליטוש ייעודית וניקוי מיטבי של הרכב לקראת הצביעה.

מבין השיטות הרבות שקיימות לצביעה לרכב או לתיקון צבע של הרכב, השיטה הבולטת והמקצועית היא בהתזה בתנור.

צביעה בתנור

הצביעה נעשית בתוך חדר מיוחד ואטום, שקיים רק במוסכים המתמחים בצביעת רכבים. הצביעה מתבצעת על ידי ריסוס פסים לרוחב הלוך ושוב על ידי אקדח צבע שפועל על ידי לחץ אוויר. האקדח ייצור שכבת צבע מגובשת עד לקבלת התוצאה המושלמת שחלמנו עליה.

השיטה הזו היא מומלצת במיוחד בגלל התוצאה האחידה של הצבע וזמן הצביעה הנמוך יחסית. בגלל שהתנור נמצא בתוך חדר אטום, הסיכוי שיחדור אבק לצבע הוא נמוך מאוד.

צביעה בהתזה

צביעה בהתזה מתבצעת על ידי מכשיר ריסוס שאותו ניתן לווסת לדרגות שונות. הטכנולוגיה של מכשיר הריסוס היא טכנולוגיה של אוויר דחוס שמנפץ את חומר הריסוס המותז לרסיסים קטנים, שהם צובעים את הרכב.

כמה זה עולה לי?

המחיר לצביעת רכב תלוי בסוג הרכב ובגודל שלו. כמובן שצביעה של רכב קטן כמו יונדאי I10 תעלה פחות מצביעה של רכב גדול יותר כמו יונדאי סנטה פה. סוג הצבע וסוג התיקון הם בהחלט פרמטרים נוספים שיקבעו את מחיר הצביעה.

הצבעים יכולים להיות צבעים רגילים ובסיסיים שיעלו אותו המחיר עבור אותו הרכב. קיימים גם צבעים מיוחדים כמו צבעי פנינה שיעלו כמה מאות שקלים יותר מצבע רגיל ואחיד.

סוג התיקון יתייקר בהתאם לעבודה שהמוסכניק יבצע על הרכב, מכה רצינית תעלה הרבה יותר משריטה קלה עם פגיעה בפח.

צביעת רכב דורשת עבודה מקצועית ויסודית ביותר, לכן בבואכם לצבוע את הרכב עליכם להבטיח לעצמכם שאתם מעבירים אותו לידיים מוסמכות. חבל להעביר את הרכב שלכם צביעה זולה ולא איכותית, בגלל סטנדרטים נמוכים. צביעה זולה יותר אמנם תעלה לכם פחות, אבל אחריה יגיעו עלויות גבוהות במיוחד בגלל צבע מתקלף שיבצבץ תוך מספר שנים מרגע הצביעה.

מה קורה לערך הרכב שלי לאחר הצביעה?

במידה ותרצו למכור את הרכב שלכם לאחר הצביעה, הדבר עלול לעורר חשד בפני הקונים שהרכב עבר תאונה כלשהי, ובעיניהם זו תהיה הסיבה שצבעתם את הרכב. דבר זה עלול לעמוד בדרככם כשאתם רוצים לבצע את מכירת הרכב, ולהוריד מערך הרכב בזמן המכירה. לכן, לפני הצביעה רצוי מאוד לצלם את הרכב לפני הצביעה ואחרי הצביעה, כדי להוכיח שהרכב היה בסדר גמור גם לפני הצביעה.

לעומת זאת, אם ברשותכם רכב ישן שאתם מעוניינים למכור אבל הוא לא נראה טוב מספיק כדי למכור אותו, הרכב הזה כנראה יתאים מאוד לצביעה. לאחר הטיפול המסור שהמוסכניק יבצע על רכבכם והצביעה המחודשת שלו, הערך של הרכב יעלה וזה יכול להגדיל משמעותית את הסיכוי למכירתו.

כלומר, כל בעל רכב צריך לבצע את השיקולים המתאימים עבור הרכב שלו לפני לקיחתו למוסך וצביעתו. יכול להיות שצביעת הרכב שלך ספציפית לא תשתלם עבורך, ומנגד הצביעה עשויה להעלות את ערכו ולגרום לו להראות כמו חדש.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf