כל מה שאתם צריכים לדעת על תביעות סיעוד

כל מה שאתם צריכים לדעת על תביעות סיעוד

מהי בעצם תביעת סיעוד? תביעת סיעוד מתרחשת כאשר מישהו מגיע לגיל או למצב בריאותי שלא מאפשר לו לבצע פעולות שונות, החיוניות לחיים עצמאיים. ברגע שאדם מגיע למצב סיעודי, הוא לא מקבל באופן אוטומטי קצבת סיעוד שמאפשרת לו לקבל טיפול צמוד. על מנת לקבל את כל מה שמגיע, צריך לפנות לחברת הביטוח ולהגיש תביעת ביטוח סיעודי. כעת נסביר מה חשוב לדעת בנושא זה.

למי מפנים תביעת סיעוד

תביעות סיעוד ניתן להפנות לגורמים שונים:

  • אם רכשתם ביטוח סיעודי, הגשת תביעת הסיעוד נעשית מול חברת הביטוח. גם אם נעזרתם בסוכן ביטוח, צריך לפנות לחברת הביטוח כדי לתבוע את מה שמגיע לכם (או להוריכם המבוגרים).
  • יתכן שלא רכשתם ביטוח סיעודי פרטי, אולם בכל זאת אתם מבוטחים. הרבה אנשים מבוטחים דרך ביטוח ממקום העבודה. אם המעסיק שלכם דאג לביטוח, בררו מיהי חברת הביטוח ותוכלו להגיש תביעה מול המבטח.
  • תביעת סיעוד אפשר להפנות גם למבטחים דרך קופות החולים. הרבה אנשים רכשו ביטוח סיעודי לעצמם, לילדיהם או להוריהם, דרך פוליסה קבוצתית בקופת חולים. החברה המבטחת היא חברה פרטית שזכתה במרכז של קופת חולים ואליה צריך להפנות תביעה.
  • תביעת סיעוד מסוג שונה אפשר להפנות גם למוסד לביטוח לאומי. לזכאים, ביטוח לאומי מעניק נקודות שאפשר להמיר בשעות טיפול ביתיות.

האם אפשר להגיש את התביעה לבד

תביעות סיעוד ניתן להגיש לבד, מול ביטוח לאומי ומול חברות הביטוח. במקרים מסוימים, התביעה תטופל בקצב סביר. בלא מעט מקרים, הטיפול יתארך ומגלים כי באות כל מיני דרישות שונות שמעכבות את הטיפול. כתוצאה מכך, אפשר להקדים ולהגיש את התביעה בעזרת עורך דין המתמחה בתביעות סיעוד. כך אפשר להבטיח שהטיפול נעשה מהר, בזכות טיפול מיומן. עורך הדין יכול גם לסייע לבדוק היכן אתם מבוטחים, מהם תנאי הפוליסה וכן שכל המסמכים הנדרשים יוגשו כך שאישור התביעה מתקבל מהר יותר.

מדוע חברות הביטוח עשויות להערים קשיים

חברות הביטוח ולפעמים אפילו ביטוח לאומי עשויים להערים קשיים במהלך הדיונים על אישור תביעות הסיעוד השונות. מדובר בנושא מורכב וסמוך, לא תמיד יש הסכמה על תוצאות בדיקות התפקוד וגם הציבור לא תמיד מודע לזכויות ולתנאי הפוליסה השונות. זוהי סיבה נוספת לכך שמקובל להפקיד את התביעה בידיו של עורך דין. עורכי דין יודעים כיצד לפעול גם כאשר חברות הביטוח טוענות למשל:

  • שהאדם בכלל לא צריך להיות מוגדר כסיעודי. כלומר יש מחלוקת עקרונית בין המבוטח לבין המבטח.
  • שהביטוח לא מכסה את הבעיה הסיעודית, בגלל עניין פרוצדורלי.
  • שהביטוח לא בתוקף או שהמבוטח לא מסר מידע מלא כשהצטרף לביטוח.

עוד מידע חשוב בנושא תמצאו בפורטל www.siud4u.co.il

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf