כל השלבים למימוש תמ"א 38

כל השלבים למימוש תמ"א 38

תמ"א 38 נחשבת לאחת התוכניות הכי מרתקות בענף הנדל"ן המקומי. האפשרות לעלות את ערך הדירה או אפילו לזכות בדירה חדשה (במקרה של תמ"א 38/2) מהווה אופציה שקוסמת לישראלים רבים. אז מה צריך לעשות בכדי להפוך את החלום למציאות? הנה כל השלבים בדרך לביצוע של פרויקט תמ"א 38 מוצלח.

בדיקת המבנה והמצאת אישור רגולטורי לשינויים בבניין

השלב הראשון של כל פרויקט תמ"א 38 מתחיל בבדיקה של היתכנות הפרויקט. צריך לבדוק מתי  נבנה הבניין והאם הוא עומד בדרישות של הרגולטור המקומי לשיפוץ זה. כדאי גם לבדוק שהבניין עמיד מספיק ברמה ההנדסית עבור השינויים הצפויים. שלב זה יאלץ אתכם לפנות לעורך דין ולמהנדס אזרחי אשר יבדקו אם ניתן להמשיך בתוכנית המבורכת הזו.

ישיבת ועד הבניין – בהשתתפות כל הדיירים

מכיוון שרק בניינים אשר מחזיקים בהסכמה של לפחות שני שליש מהדיירים הם מועמדים רלוונטיים לפרויקט – חשוב לערוך ישיבה. בישיבה זו כדאי להסביר לכל הדיירים מהם היתרונות (העלאת ערך הנכס, חיזוק המבנה והוספת מעלית) של הפרויקט. חשוב גם להסביר את החסרונות (אי נוחות זמנית ורעש בזמן העבודות) שקיימים בכל פרויקט תמ"א 38.

בחירת היזם המתאים לצרכים שלכם

בכדי להמשיך עם הפרויקט באופן נכון, כדאי לקבל מספר הצעות מיזמים שונים. חשוב לבדוק מה המוניטין של כל קבלן בפרויקטים של תמ"א 38 ולשים לב לאיזה מפרט הוא מתחייב. מומלץ לקבל מספר הצעות ואף לראות את הפרויקטים אחרונים שכל יזם ביצע. רק לאחר מכן, יש לעשות ישיבת דיירים נוספת ולהצביע על היזם שמתאים לעבודה.

עריכת חוזה בין היזם לדיירים

השלב הקריטי ביותר בפרויקט הוא עריכת החוזה בין היזם לבין הדיירים. חוזה זה מפרט את הצרכים והתחייבויות של כל צד ומספק אסמכתא משפטית מחייבת. חשוב לשים לב לשני דברים בפרויקט: לזהות של הקבלן המבצע ולתאריך שבו אמורה העבודה להסתיים. כדאי לקחת בחשבון שיכולים להיות שינויים לטובה ולרעה בעניין הזמן אך חשוב לעגן זאת משפטית.

ביצוע העבודות בפועלה

בשלב זה הופכים את התוכניות למציאות מתחילים בעבודות האופרטיביות. העבודות כוללות במרבית המקרים חפירה של פיר למעלית, הוספה של שתי קומות ושינוי המעטפת החיצונית של הבניין. כמו כן, יהיו עבודות פנימיות בכל דירה. עבודות אלו נועדו בכדי להוסיף מרחב מוגן אשר ישמש את יושבי הבית  במקרי חירום ויעלו באופן ישיר גם את ערך הדירה.

בקרת איכות – לבדוק שהעבודה תואמת את התוכנית

בקרת איכות היא אחד השלבים החשובים ביותר בכל פרויקט שכזה. למרות שמגיעה לכם אחריות של שנה על כל פרויקט תמ"א 38, כדאי לבדוק את איכות הגימור כבר מהרגע שהעבודות הסתיימו. ברוב המקרים, הקבלנים בעצמם עורכים בקרת איכות ודואגים לבדוק את המבנה ברמה ההנדסית והדקורטיבית בכדי להמשיך לפרויקט הבא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf