כל הדרכים לנצל כמו שצריך יום מחלה

כל הדרכים לנצל כמו שצריך יום מחלה

מנוחה במיטה, ישיבה מול הטלוויזיה וסדר במסמכים יעזרו לכם להפיק תועלת גם מימי מחלה. רוצים לדעת איך עושים את זה? הנה המדריך המלא

כל עובד שכיר בישראל רשאי לצבור 1.5 ימי מחלה עבור כל חודש עבודה במשרה מלאה אצל אותו מעסיק, מה שמצטבר בחישוב פשוט ל-18 ימי מחלה בשנה. החל מהיום השני להיעדרות, העובד שנעדר בשל מחלה גם זכאי לתשלום והחוק מאפשר לזקוף ימי היעדרות על חשבון ימי המחלה בשל טיפול בבן משפחה. מצד שני, עובד אינו יכול לפדות בכסף את ימי המחלה שלא ניצל – אלא אם הוא מגובה בהסכם עבודה או הסכם קיבוצי שקובע שהוא זכאי לכך.

לפי נתונים שפורסמו ב-2015, עובדים במגזר הפרטי מנצלים בממוצע 4.1 ימי חופשת מחלה בשנה ובמגזר הציבורי המספק מזנק ל-16 ימים. בתוך כך, מעניין לגלות ששיאני ימי המחלה במשרדי הממשלה הם הנהלת בתי המשפט, המדפיס הממשלתי והמשרד לביטחון פנים.

אז בגלל שחוק ימי מחלה משפיע על מאות אלפי אנשים ומשום שמדובר כנראה בסוגיה רחבה מכפי שנהוג לחשוב, מתבקש לבדוק מה עושים כדי לנוח ולהתאושש בלי לסבול ואיך מנצלים טוב יותר את הזמן בבית. הנה כמה הצעות:

1. מנוחה במיטה

מבחינה בריאותית, הדרך הכי טובה לנצל יום מחלה היא קודם כל לנוח. מנוחה במיטה מאפשרת לגוף להתאושש, להתחזק ולהתמודד בצורה טבעית עם המחלה והיא גם מונעת הדבקה של שאר בני המשפחה. בעזרת המנוחה אפשר לתרום למאמץ הקיים של המערכת החיסונית ובמקרים מסוימים גם לחסוך את הצורך בנטילת תרופות.

המנוחה רלוונטית בעיקר ביום הראשון או השני של המחלה, כאשר לאחר מכן יש בדרך כלל תחושה של התאוששות. עם זאת, גם במקרים כאלה לא כדאי למהר לחזור לשגרה אלא לעשות זאת באופן הדרגתי: קודם לענות למיילים, אחרי זה לחזור לטלפונים ולבסוף ללכת לישון מוקדם כדי להתעורר למחרת לעוד יום עבודה במשרד.

2. ישיבה בסלון מול הטלוויזיה

ביום מחלה אנחנו אמנם צריכים להישאר בבית ולנוח, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול. אם מרגישים יותר טוב ומצליחים לצאת מהמיטה, אין שום מניעה לעבור לסלון ולהתרווח על כורסת טלוויזיה איכותית ונוחה במיוחד שתתמוך בגב התחתון והעליון. מלבד ההקלה המיידית, מנוחה מן הסוג הזה חשובה עבור המוח והיא תורמת לגוף לא פחות מאשר השינה.

מהרגע שבו מתמקמים על הספה ועד שחוזרים לשגרה יש עולם שלם של אפשרויות בילוי להעביר את הזמן. אפשרות אחת היא לראות סרטים מההתחלה ועד הסוף בלי ילדים שמתרוצצים ומפריעים ברקע, בעוד אפשרות שנייה היא להשלים סדרה אהובה בצפיית בינג'. כך או אחרת, כדאי גם לקום מדי פעם כדי למדוד חום ולא לשכוח לשתות תה ומים על מנת להרוות את הגוף בנוזלים.

3. סדר במסמכים

כל אחד מאתנו רוצה להרוויח יותר ולשלם פחות, אבל אפילו את הדברים הקטנים של צמצום עמלות על שימוש בחשבון בנק או כרטיס אשראי אנחנו לא מוצאים זמן לעשות. כאן בדיוק נכנס לתמונה היתרון של יום מחלה: אם הגוף והנפש מאפשרים את זה, כדאי לשנס מותניים ולהתיישב מול כל ערימת המסמכים על מנת לעשות בהם סדר אחת ולתמיד.

מעקב אחר הוצאות והכנסות יאפשר לכם לתכנן את התקציב המשפחתי גם לימים שאחרי החזרה לשגרה. לבסוף, אם תדעו כמה אתם משלמים לחברות השונות תוכלו סוף סוף לדעת לאן הולך הכסף ואולי להתמקח כדי להשיג תנאים טובים יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf