כלמידיה – מי צריך להיזהר וכיצד?

כלמידיה – מי צריך להיזהר וכיצד?

מחלת הכלמידיה נפוצה בעיקר בקרב בחורים ובחורות בשנות העשרים לחייהם, אך לא רק. הכלמידיה הינה אחת מבין מחלות המין המדבקות והנפוצות ביותר והיא עוברת בעת קיום מגע מיני ויחסי מין. אז מה היא כלמידיה? כיצד מאבחנים? מה התסמינים ומה הם דרכי המניעה והטיפול?

*מאמר זה אינו נכתב על ידי רופא

הכלמידיה היא מחלת מין אשר עוברת בעת קיום מגע מיני, לרוב כאר מקיימים יחסי מין בלתי מוגנים. מדובר במחלה אשר נפוצה בעיקר בקרב בחורים ובחורות צעירים בני ובנות גיל העשרים, אך גם בגילאים מאוחרים יותר.

מחלת הכלמידיה במקרים רבים מגיעה ללא תופעות לוואי ולכן ההמלצה הרווחת היא לבצע בדיקת שתן לזיהוי כלמידיה, במיוחד עבור מי שקיים יחסי מין עם פרטנרים מרובים. יחסי מין מוגנים באמצעות קונדום, יוכלו למזער משמעותית את הסיכוי להידבק. היו אחראיים וזהירים.

אלו התסמינים שלה – תסמיני הכלמידיה

כלמידיה יכולה להופיע בדמות הפרשות חריגות, דימומים קלים, דלקות אגן, צריבות בעת מתן שתן.
אך יש מקרים רבים בהם הכלמידיה לא מלווה בתופעות לוואי והנשים אשר נדבקות בכלמידיה לא חשות בדבר מה חריג או שונה.

תופעות הלוואי אשר יופיעו אצל גברים יהיו זהות – הפרשות או צריבות במתן שתן. לעיתים יופיעו תופעות אחרות הקשורות באיזור האשכים, או לא יופיעו תופעות כלל.

ובכן, כך תוכלו לדעת אם יש לכם כלמידיה

אז לאחר שאמרנו שמחלת הכלמידיה לא תמיד מלווה בתופעות לוואי, כיצד תוכלו שיש לכם כלמידיה?
בדיקת החיידק נעשית באמצעות בדיקת שתן פשוטה. במידה והמחלה אכן מלווה בהפרשות, ניתן לבדוק דגימות מההפרשה מפי הטבעת, מצוואר הרחם או מאיברי המין.

מי שמעוניינת לבדוק ולוודא שאין לה כלמידיה, או במידה וקיים חשש להימצאות החיידק, אין צורך להמתין לתור לרופאת הנשים, תוכלו לפנות לרופא המשפחה והוא יטפל ויפנה אתכן לבדיקות הרלוונטיות. במקרה של תסמינים חריפים ודלקות באגן, קיבעו תור לרופאת הנשים לייעוץ ובדיקה.

השלב הבא – טיפול

במידה וביצעתם בדיקה לזיהוי כלמידיה אשר יצאה חיובית, תקבלו מרופאת הנשים שלכן אנטיביוטיקה לבליעה. לאחר סיום הטיפול תתבקשו להיות עם היד על הדופק ובמעקב שאכן הטיפול צלח ותופעות הלוואי נעלמו.

במידה ותופעות הלוואי ממשיכות להופיע, גשו לרופאת הנשים שלכן להמך בדיקה וטיפול. הקפידו במהלך הטיפול להימנע מקיום יחסי מין.

כמו כן, קחו אחריות וצרו קשר עם הפרטנרים איתם קיימתם יחסי מין לאחרונה והמליצו להם להיבדק גם הם. פעם אחת מכיוון שאחד מהם הוא זה שהדביק אתכן ועלול להיות אחראי על הדבקות אחרות ופעם שניה, על מנת לוודא שלא הדבקתן אף אחד אחר.

ניתן למנוע כלמידיה?

לא באופן רפואית, אין חיסון או טיפול מונע למחלת הכלמידיה. אך יחד עם זאת, במידה ותקיימו מין מוגן עם קונדום ותקפידו על הגיינה, תמזערו משמעותית את הסיכויים להידבק בכלמידיה.

גם בעת הריון יש להיזהר ולקיים מין מוגן. אישה אשר נדבקת בכלמידיה עלולה להדביק ולפגוע בעוברה, בראייה, בדרכי הנשימה, בריאות ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf