כך ניתן לחסוך אלפי שקלים בביטוח המשכנתא 

כך ניתן לחסוך אלפי שקלים בביטוח המשכנתא 

כשאנחנו ניגשים לבנק לקחת משכנתא עבור רכישת נכס, אזי שבין ההתחייבויות השונות שהבנק מטיל עלינו, ישנה התחייבות לרכוש ביטוח מיוחד שאמור להגן על ההשקעה וההלוואה שהבנק מעניק לנו. אנחנו מחויבים לרכוש את הביטוח, אחרת לא נוכל לקבל מהבנק את המשכנתא שאנחנו רוצים, אלא אם יש לנו דרכים אחרות להבטיח שההשקעה תהיה מוגנת.

מדובר על ביטוח משכנתא. זה ביטוח הכולל התייחסות לשני היבטים בלבד, ביטוח מבנה (ללא תכולה) וביטוח חיים. כך הבנק יכול להגן על עצמו מפני מקרים בהם הנכס ניזוק וערכו יורד או אי אפשר להשתמש בו יותר וכן מפני מקרים בהם המבוטח הולך לעולמו בטרם השלים את תשלום המשכנתא.

בעיקרון, הבנק היה מעדיף שנרכוש אצלו ביטוח משכנתא. הוא יציע לנו הצעות שונות שמשתלמות מבחינתו ויציג אותן באופן שייראה כאילו זה משתלם גם עבורנו. אך עלינו לדעת שאנחנו לא חייבים לרכוש את הפוליסה דרכו אלא יכולים לעשות זאת דרך חברת ביטוח. לשמחתנו, היום אנחנו יכולים לעשות סקר שוק ולבחון בסופו של דבר ביטוח, שיתאים לצרכים שלנו, דרישות הבנק וכן יאפשר לנו לחסוך הרבה מאוד כסף.

איך אנחנו יכולים לחסוך בעלויות?

ביטוח משכנתא נועד, כאמור, להגן על ההשקעה של הבנק בנו, קרי בהלוואה שהוא מספק לנו. יחד עם זאת, הביטוח גם נועד לאפשר לנו לישון בשקט בלילה בידיעה שאנחנו יכולים לבצע את ההחזרים כפי שנדרש מאיתנו.

זה לא אומר שאנחנו צריכים להשקיע בפוליסה כספים שלא עומדים לרשותנו או שאין צורך שנשקיע אותם. כל חברת ביטוח מציעה לנו פוליסות עם תנאים מסוימים, בין אם זה מבחינת כיסויים, בין אם זה מבחינת תנאים כספיים ועוד. אנחנו צריכים לבחון את הפוליסות השונות, להשוות ביניהן ולהחליט בסופו של דבר איזו פוליסה הכי משתלמת מבחינתנו.

חשוב שאנחנו נכיר את הנושא, נלמד אותו לעומק, ונבין איך עלינו לקרוא ולהתייחס לפוליסות ביטוח משכנתא. כמו כן, עלינו לבדוק, מה עושים במצב של כפילויות, כלומר, אם יש לנו כבר פוליסות אחרות המתייחסות לביטוח מבנה או ביטוח חיים, האם אנחנו יכולים להתייחס אליהן כביטוח משכנתא, ואז יש לנו אפשרות לחסוך את העלויות של רכישת ביטוח חדש.

איך רוכשים ביטוח משכנתא בצורה חכמה?

בשביל לרכוש ביטוח משכנתא בצורה חכמה, אנחנו צריכים להיכנס לאתר Wobi, להשאיר פרטים ולקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות מנציג השירות של Wobi ולהשוות ביניהן. כך אנחנו יכולים לבחון איזו פוליסה מתאימה לנו.

כשאנחנו מקבלים את ההצעות השונות, יש לנו אפשרות ללמוד על הנושא ולהבין טוב יותר מה אנחנו מקבלים וכמובן זה גם מאפשר לנו להתמקח בצורה הרבה יותר חכמה על מחיר הפוליסה מול החברות השונות.

shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf