כיצד מבצעים מיתוג עסקים בצורה נכונה?

כיצד מבצעים מיתוג עסקים בצורה נכונה?

מיתוג נכון לעסק יכול להגדיל בצורה דרמטית את המכירות ואת ההכנסות (וכמובן שיפור ברווחיות). אולם אם הוא לא מנוהל נכון ולא מבוצע כמו שצריך, הרי שתוצאות שיביא עימו תהיינה דלות. נסביר כיצד מבצעים מיתוג עסקים בצורה נכונה, שעובדת.

עבודה מסודרת, בשלבים

המיתוג הנכון הוא בראש ובראשונה תהליך מדורג. הוא מבוסס על הגדרת קונספט ובניית אסטרטגיה. הוא מחייב ממשרד הפרסום הבנה עמוקה של מיהו הלקוח שמולו, מה הוא מייצג, מה חשוב לו. ואחרי שהנחנו את הנקודה על השולחן, נמשיך ונפרט על כמה שלבים מרכזיים וחשובים.

הגדרת הלב של העסק

הגדרה של חזון עסקי הוא דבר גדול, שלפעמים עלול להרתיע אפילו בעלי עסקים וותיקים. אבל בכדי שמיתוג יעבוד היטב, צריכים לכל הפחות להגדיר מול העיניים מהו הלב של העסק. מיתוג איננו אך ורק פרסום של מוצר מסוים או שירות שעומד בפני עצמו. במיתוג, למעשה מעניקים לעסקים אישיות וזהות. כאשר מבינים בדיוק מהם הערכים המרכזיים של העסק, אפשר להעביר את המסר בצורה עמוקה.

חשבו בצורה תועלתנית

ישנם עסקים אשר רוצים לבנות מותג שמעביר ללקוח מסר כזה: אני (עסק) גדול! או אולי כזה: אני מיומן! או אולי: אני מוכר המון מוצרים! במיתוג שמתוכנן היטב, העסק צריך בשלב כלשהו לצאת מהנעלים של עצמו ולהדגיש לא רק במה הוא מצטיין. לצד סופרלטיבים שמחזקים את העסק ואת המותג, יש לשלב תועלות. כלומר, המסר שעובר ללקוחות צריך להגדיר אילו תעלות מקבל הצד השני. למשל, עסק מוכר ובעל מוניטין מציע ללקוח שירות עם שקט נפשי. זה הרבה יותר מאשר מכירת נעלים זולות או אספקת שירות טכני של תיקונים כאלה או אחרים. כשהלקוח יודע מה הוא מקבל ואילו תועלות מספקים לו, הוא בדרך לשביעות רצון גבוהה.

האם לוגו הוא מיתוג?

הרבה עסקים מתייחסים בטעות למיתוג כאלה לוגו. אין ספק שלוגו משובח מהווה חלק חשוב מסך פעולות המיתוג. אבל הוא צריך גם להיות מעבר לזה. הלוגו צריך להשתלב בתוך הזהות של העסק. הוא אמור לצוד את העין ולהתבלט. הלקוחות אמורים לקלוט גם מסר רגשי מתוך הלוגו וצריכה להיות הלימה בין המסר, לבין התוכן, לבין הצורה.

המובן הרחב ולא המובן הצר

שימו לב כי מיתוג עסקים הוא המכלול, כלומר המובן הרחב של הדברים, מעבר לקמפיין פרסום או מודעה. בניית מותג מצריכה אסטרטגיה ברורה, היכרות עם עולם הערכים של העסק, עם הייחוד והזהות של העסק או של בעליו. הוא גם לוגו וגם מסר וגם זהות. המיתוג החזק הוא מכלול שמשולב בכל מה שמתקשר עם העסק. הוא צריך לבוא לידי ביטוי למשל, על גבי אריזות של מוצרים, במודעה בעיתון, בבאנר באינטרנט, בכרטיסי הביקור, בפולדרים, חולצות ממותגות שלובשים העובדים, בחלון הראווה וגם באפליקציה (או באתר העיסקי) .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf