יתרונות וחסרונות ברכישת דירה חדשה ודירה מיד שנייה

יתרונות וחסרונות ברכישת דירה חדשה ודירה מיד שנייה

אם אתם עומדים בפני תהליך רכישת דירה ואתם מוצאים את עצמכם מתלבטים בין דירה חדשה לבין דירה יד שניה, חשוב מאוד שתדעו שגם כאשר מדובר על דירות חדשות למכירה וגם כאשר מדובר על דירות יד שנייה למכירה, יש יתרונות וחסרונות וחשוב מאוד להכיר אותם וזאת על מנת שיהיה אפשר לקבל את ההחלטה הנכונה.

היתרונות ברכישת דירה חדשה מקבלן

ישנם לא מעט יתרונות ברכישת דירה מקבלן. כל אדם שרוכש דירה מקבלן נהנה בין היתר מסטנדרט בנייה גבוה שכולל בין היתר: כלים סניטריים חדשים, דלתות איכותיות, ריצוף חדש, תריסים חשמליים ועוד. רוב הדירות החדשות יכללו גם מרפסת שמש, חניה צמודה ומחסן. גם במישור הבטיחותי ניתן לומר כי יש יתרונות רבים בדירות חדשות מקבלן וזאת בשל העובדה שהבניינים החדשים נבנים בהתאם לתקן מודרני ועל כן הם עמידים בפני רעידות אדמה ולפי תקן נגד שריפות. מעבר לכך, כל דירה חדשה נבנית עם מרחב מוגן דירתי אשר נחשב חשוב מאוד במדינת ישראל.

יתרון נוסף ברכישת דירה מקבלן הוא הגמישות המוצעת לרוכשים בכל מה שקשור לתכנון הדירה וכן ההתאמה לצרכים שלהם. רוב הקבלנים יאפשרו לאדם שרכש את הדירה על הנייר לבצע בה שינויים פנימיים לרבות הזזה של נקודות חשמל, שינוי מקום של אסלות, שדרוג המטבח, החלפת דלתות ועוד. עוד יתרון ברכישת דירה מקבלן היא האחראיות אשר מעניק הקבלן ביחס לליקויי בנייה וכן לתקלות שונות הנוגעות לבנייה.

חסרונות ברכישת דירה חדשה מקבלן

לצד היתרונות הרבים אשר נלווים לרכישת דירה מקבלן, ישנם גם חסרונות. חשוב לציין כי החדרים בבנייה חדשה לרוב יהיו קטנים לעומת חדרים מפוארים וגדולים בדירות ישנות. מעבר לכך, אנשים המעוניינים לרכוש דירות קטנות יתקשו למצוא אותן בשוק דירות חדשות מקבלן. מעבר לכך, ברוב המקרים רכישת דירה חדשה מקבלן לא מסתכמת רק במחיר שנקבע בחוזה המכר מכיוון שהתשלומים צמודים לממד תשומת הבנייה. כמו כן, רוכש הדירה יידרש לשלם שכר טרחה לעורך דין מטעם הקבלן וכן ישלם על כל שדרוג שהוא מעוניין לבצע בדירה.

לעיתים גם יחולו עיכובים בהליכי הבנייה אשר יגררו עיכוב במסירת הדירה בשל סיבות שונות שלאו דווקא קשורות לבנייה או לקבלן לרבות אישורים מהרשויות ועוד.

יתרונות וחסרונות ברכישת דירה יד שנייה

על פי רוב, דירות יד שנייה יהיו דירות זולות יותר והן כוללות חדרים גדולים יותר בהשוואה לדירה חדשה מקבלן. בנוסף לכך, רכישת דירה יד שנייה יכולה להעניק לרוכש שקט נפשי וזאת בשל העובדה שהוא לא מסתכן בהוצאות כספיות בלתי צפויות כגון: הצמדה לממד תשומות הבנייה, איחורים במועד מסירת הדירה ועוד.

אדם שרוכש דירה יד שנייה נהנה בוודאות בכל הנוגע למועד המסירה של הדירה ולא מסתכן באיחורים במועד המסירה שעלולים לנבוע מעיכובי בנייה. מועד המסירה של דירת יד שנייה לרוב יהיה תוך מספר חודשים ממועד החתימה על הסכם המכר ולעיתים הדירה תימסר מיידית לרוכש. לרוב דירות יד שנייה כבר ממוקמות בתוך שכונות פעילות ולא באתר בנייה כמו דירות חדשות ועל כן הדבר מהווה יתרון.

יחד עם זאת, החסרונות הם שלא פעם אין ממ"ד בדירות ישנות שכן הן נבנו  לפני החוק שחייב בניית ממ"ד בדירה ועל כן בדירה אין מרחב מוגן. כמו כן, חסרון נוסף הוא סטנדרט הבנייה המיושן שבהתאם אליו הוקמו בניינים בעבר ובהתאם לכך היעדר עמידות לרעידת אדמה וכן קיומן של תשתיות מיושנות שעלולות להתקלקל עקב בלאי טבעי. מאחר שברכישת דירה יד שנייה אין אחראיות ביחס לדירה, הרוכש עלול להסתכן בכך שיישא בתשלום עבור תיקון תקלות שמקורן בבלאי טבעי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf