יישור שיניים למבוגרים – כבר לא צריך להתפשר

יישור שיניים למבוגרים – כבר לא צריך להתפשר

הרבה מבוגרים סובלים משיניים עקומות ברמה כזו או אחרת. מראה שיניים שאינו אסטתי משפיע באופן ניכר על הביטחון העצמי ועל החיוך אצל מבוגרים וילדים כאחד. כאשר ילד גדל עם מראה שיניים שאינו אסטתי הוא עלול להיפגע מכך עמוקות מכיוון שתקופת הילדות משמעותית עבורו ביצירת קשרים חברתיים. גם המראה של גשר המתכת הקלאסי עלול להרתיע ולמשוך תשומת לב שאינה רצויה עבור הילד לכן הוא יעדיף פיתרון שאינו ניראה לעין. שיניים עקומות אינה רק בעיה אסטית אלה עלולה להעיד על בעיה עמוקה יותר הקשורה לבריאות החניכיים. שיניים עקומות עם רווחים או צפופות ובעלות מנשך שאינו תקין עלולות להצביע על נסיגת חניכיים או בעיה המצריכה התערבות כירוגית. יישור שיניים למבוגרים יכול לחסוך עקירת שיניים קבועות או אף טיפולי שיננים מורבים כמו הרכבת שתלים. בניגוד לדעה הרווחת שיישור שיניים נועד לילדים מתבגרים בלבד, יישור שיניים ניתן לעשות בכל גיל. הטכנולוגיה והפיתוח בנושא זה תפס תאוצה בשנים האחרונות בארץ ובחו"ל עקב הביקוש הגובר. מבוגרים רבים הרבה יותר מודעים למראה החיצוני והחשיבות האסטתית והבריאותית של שיניים ישרות, וההשפעה הרגשית החיובית על הביטחון העצמי. כמובן שמרבית המבוגרים נירתעים מהרכבת יישור שיניים מתכתי הניראה באופן בולט לעין ולכן מוותרים על תהליך זה אך כיום קיימות טכנולוגיות שונות אשר מאפשרות להם לבצע יישור שיניים בקלות ובמהירות וללא שימוש בגשר המתכת הקלאסי. אורך התהליך הוא בין שנה לשלוש שנים ותלוי במצב המטופל, לעיתים נדרשים מספר רב של טיפולים אך בכל מקרה המטופל צריך להתמיד ולהתמסר לטיפול על מנת שיוכל לראות תוצאות משביעות רצון. לעיתים טיפול יישור שיניים הינו חלק מטיפול שיניים שמטרתו העיקרית היא שיקום, במקרה כזה מכין רופא השיניים את תוכנית השיקום הכוללת יישור ולעיתים גם הכנה לכתר.

יישור שיניים למבוגרים – טכנולוגיות חדשות ומתקדמות

  1. פלטות שקופותיישור שיניים למבוגרים באמצעות פלטות שקופות הינו פפולארי ביותר, הפלטות מותאמות באופן מיטבי לשיניו של המטופל, והמטופל מחליף אותן בתדירות המומלצת עפ"י רופא השיניים בהתאם לתוכנית שנקבעה. הפלטות מוחלפות בהתאם לקצב הטיפול ומעידות על ההתקדמות של התהליך עד להשגת התוצאה הרצויה. לפלטות יתרונות רבים לעומת גשר המתכת המסורתי. הן אינן ניראות לעין וניתנות להסרה ולניקוי בקלות. בנוסף המטופל עלול לחוש אי נוחות קלה בימים הספורים של תחילת הטיפול לעומת גשר המתכת שעלול להכאיב למשך כל תקופת הטיפול.
  2. הדמייה בתלת מימד – כיום קיימים מכשירים בעלי טכנולוגיית הייטק מתקדמת המותאמים באופן אישי למבנה הפה ושיניו של המטופל ומדמים באופן המדוייק ביותר את הליקוי שאותו מבקש לתקן. יישור שיניים למבוגרים מתבצע באמצעות מכשיר זה. המכשיר עוזר בהתאמת הטיפול האופטימלי והצגת הדמייה של שיניו של המטופל בסיום הטיפול.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf