טיפים לתחזוקת זוגיות בריאה

טיפים לתחזוקת זוגיות בריאה

אכן, לא טוב היות האדם לבדו. רובנו רוצים להעביר את חיינו לצד אחר משמעותי עמו נוכל לבנות את חיינו, להקים משפחה ולהגיע ביחד להישגים החשובים לנו. מטבע הדברים, המשימה עשויה להיות מורכבת ורצופה מכשולים וזוגות רבים נעזרים בטיפול זוגי על מנת לקבל כלים לניהול הקשר. החיים המשותפים אינם באים בקלות וסביר מאוד להניח שלאחר שנים של זוגיות, נצטרך לנקוט בפעולות יזומות כדי לתחזק את הקשר. אם גם אצלכם ישנה תחושה כי הגיע הזמן לאוורר ולרענן את הזוגיות, אלו כמה נקודות שיעזרו לכם להישאר על המסלול הנכון.

לזכור מה ניתן לשנות

עם הזמן, דברים שונים בבן/ת הזוג שלנו עשויים להטריד אותנו ולהקשות עלינו. חשוב שנזכור עובדה ברורה: ישנו רק אדם אחד בעולם שבאפשרותנו לשנות – אך ורק את עצמנו. עלינו לזהות מה בהתנהגות האחר המשמעותי שלנו מעוררת בנו את הקושי ולהגיע לשיח אודות הבעיה כאשר אנחנו מבינים בדיוק למה אנו זקוקים כדי שנוכל לשתף את הקושי באופן יעיל.

לשמור על ערוץ התקשורת פתוח

חשוב לייעד זמן מדי יום לזמן שמוקדש רק לכם בו תוכלו לדבר על כל מה שנדרש. זו לא חייבת להיות שיחה עמוקה ומורכבת סביב נושאים "כבדים". גם שיתוף על חוויות היום, על התחושות עמן הגעתם היום הביתה ועל מה שמעסיק אתכם כרגע, יכולה לתת לבן/ת הזוג מידע חשוב שיאפשר להם להבין אותך טוב יותר. תרגול התקשורת יאפשר לכם ליצור שפה משותפת ולהתאמן בהקשבה, במקום להשקיע את רוב המאמצים בשיחה בצורך להישמע. אחת הבעיות הנפוצות ביותר שעולות בטיפול זוגי היא כי כל אחד מבני הזוג מרגיש כי אינו מובן וכי לא "רואים" אותו. רק לאחר שניתן יהיה לראות את הדברים דרך עיניו של האחר, נוכל לכונן תקשורת כנה ובריאה שמהווה את היסוד של החיים המשותפים.

להניח את הכעס בצד

חשוב להתעורר מאי אילו פנטזיות שייתכן והיו לנו ולקבל זאת כעובדה מוגמרת: אנו לא יכולים להימנע ממריבות. עימותים הם חלק בלתי נפרד מהחיים והציפייה כי לא יהיו קשיים בין שני אנשים למשך שנים כה רבות היא לא מציאותית. במקום להימנע מריב, חשוב ללמוד כיצד לריב. כאשר האמוציות בעצימות גבוהה, ייתכן כי זה לא הזמן המתאים ביותר לנהל שיחה על הדברים. לפעמים הדבר הנכון ביותר הוא לשים את הדברים בצד, על אף כל הקושי שבדבר כשאנו מרגישים כה מתוסכלים, ולחכות שעניינים יירגעו על מנת שנוכל באמת להפיק תועלת מהדיאלוג המשותף.

טיפול זוגי אינו מילה גסה

אף פעם לא מזיק לקבל כלים חדשים וללמוד דרכים להתמודדות עם האתגרים שבדרך. אפילו כמה מפגשים של טיפול זוגי עם גורם מקצועי מוסמך יכול לתת לכם המון.

עשו דברים ביחד

בסופו של יום, המשימה היא לשמור על הקירבה ולהישאר חברים טובים. עיסוק משותף, סדנא מעניינת, סדרת הרצאות או אפילו יוזמה עסקית עשויה לתרום לקרבה ולגייס אתכם למטרה משותפת.

צילום: freepik  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf