טיפים לאימהות עם קריירה המעוניינות לעבור בשלום ובהנאה את מסע הטעימות

טיפים לאימהות עם קריירה המעוניינות לעבור בשלום ובהנאה את מסע הטעימות

נשים קרייריסטיות מנסות לשלב נכון בין עבודה וקריירה לבין הורות וזוגיות, זו משימה מורכבת ומאתגרת, לכן חשוב שאימהות צעירות יבינו כי אין אימא מושלמת וכולן זקוקות לעזרה בגידול הילדים. אמנם, יש נשים הבוחרות להקדיש את כל כולן למשפחה ולילדים, ויש נשים המשקיעות את כוחן וזמנן לקידום הקריירה האישית, אך רוב האימהות מנסות לשלב בין השניים.

החוק בישראל מאפשר לנשים עובדות לקחת חופשת לידה, כאשר מי שעבדה ברציפות לפחות 12 חודשים אצל אותו מעסיק ובאותו מקום עבודה זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות. האימהות רשאיות לקחת חופשה ללא תשלום בתום חופשת הלידה, ללא תלות בוותק שלהן, ובמהלך תקופת החל"ת ובמשך 60 ימים מסיום חופשת הלידה – החוק אוסר על פיטורים שלהן. בסיום חופשת הלידה רוב האימהות חוזרות למקום עבודתן ועליהן למצוא את האיזון והשילוב הנכון בין קריירה לבין הורות.

שלב הטעימות בגיל 6-4 חודשים

לאחר החזרה לעבודה האם הצעירה חייבת למצוא סידור נאות לתינוק בבית, היא יכולה לקבל עזרה מההורים, להעסיק מטפלת או למצוא פעוטון או מסגרת אחרת לפעוט. אם התינוק עדיין יונק חלב אם, הנשים צריכות לדאוג לשאיבת חלב ולאספקה סדירה של חלב אם טרי המהווה את המזון הטוב ביותר להתפתחות התינוק. בדרך כלל האם שואבת חלב ומציידת את המקרר בבית עם בקבוקים של חלב אם טרי, אם התינוק לא יונק ותזונתו מבוססת על תמ"ל האם לא צריכה להתמודד עם המורכבות של שאיבת חלב, דליפות וכתמי חלב על הבגדים ועוד.

את שלב הטעימות מתחילים לרוב כאשר התינוק מגיע לגיל 4 חודשים, בהמלצת רופא הילדים, ולכל המאוחר בגיל 6 חודשים. זהו שלב קריטי בהתפתחות התינוק ואימהות רבות אינן מוכנות לוותר על החויה של לראות את ילדיהן טועמים בפעם הראשונה טעמים חדשים. רבות גם חוששות שאדם אחר יאכיל את הפעוט בצורה לא מספיק סבלנית, רכה ומכילה או לא יהיו במלוא תשומת הלב כלפי התינוק ולכן רבות חשות שהן במלכוד ועליהן למצוא את הדרך הנכונה כיצד לשלב בין הקריירה והעבודה התובענית לבין גידול הילדים והורות.

חשוב לציין כי בשלב הטעימות רוב האימהות שבו כבר למקום עבודתן, והכנות לתהליכי הטעימות יכולים לעיתים לקחת לא מעט זמן ואנרגיות מהאם, דבר שיבוא לעיתים על חשבון איכות החיים של האם שגם כך הופכת לחוצה יותר עם השיבה לעבודה. בשלב הטעימות הראשוני ההורים נדרשים לרסק פירות וירקות בנפרד, לתת טעימה קטנה ממחית אחידה ולעקוב אחר תגובת התינוק, ובשלב זה יש לתכנן את הטעימות להוסיף בהדרגה מזונות חדשים ולהגדיל את כמויות המזון המוצק.

כדי להקל על אימהות קרייריסטיות במעט, הרשו לנו להציע לכן לבחון את מחיות גרבר – מזון לתינוקות, אלו מחיות מוכנות באיכות גבוהה וללא חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. כך לדוגמה, אחד הטיפים החשובים ביותר לאימהות הקרייריסטיות הוא לשלב בין הנקה או תמ"ל, להכין מחיות ביתיות ומפעם לפעם לעשות שימוש גם במחיות מוכנות העשויות מירקות ופירות מובחרים. כך, במקום להשקיע זמן ומאמץ בהכנת מחיות בבית אפשר לרכוש מחית מוכנה בטעמים ובמרקמים שונים. המחית המוכנה מהווה פתרון מצוין להורים העסוקים, ובעיקר לאימהות, הן מהוות פתרון מושלם למזון איכותי לתינוקות גם במהלך טיולים, חופשות וסידורים.

טיפים לאימהות הקרייריסטיות לשלב הטעימות

  • במקום "לשרוף" הרבה מאוד זמן בהכנת מחיות מירקות ופירות אפשר לרכוש מפעם לפעם מחית של גרבר וליהנות ממזון איכותי המותאם לגיל הפעוט.
  • אפשר להכין בבית מחית ירקות או פירות ולהקפיא את המזון במקפיא באמצעות חלוקה במגש קרח למנות מדודות
  • מומלץ לבקש מבן הזוג שיסייע בהכנת המחיות ותהליך הטעימות וייקח בו חלק פעיל על מנת לחלק את העומס
  • בהתאם לעייפות וללחצי העבודה כדאי להיעזר במשפחה ולתת לסבתות להאכיל את התינוק בשלב הטעימות ואף להכין את המחיות בתורן.
  • תמיד הקפידו בעת הארוחה עם התינוק ובמיוחד בעת ניסיונות הטעימות, להניח את הטלפון הנייד בצד ולהשקיע את הזמן בשהייה בתשומת לב עם התינוק.
  • מומלץ להכין מחיות מפירות וירקות באמצעות בלנדר חזק המסוגל לטחון את הירק או הפרי למחית עדינה ואחידה ללא גושים.

קרדיט: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf