טיפול טבעי בדלקות פרקים

טיפול טבעי בדלקות פרקים

דלקות במפרקים, כמו מחלות שריר ושלד ניווניות רבות אחרות, רצופות בטווח רחב של תסמינים אשר מקשים מאוד על איכות החיים. כאבים כרוניים, מגבלה בתנועה ולא מעט תסמינים נפשיים הם מנת חלקם של חולים רבים. באמצעות נטילת תרופות ייעודיות, ניתן לנהל את המצב בצורה סבירה למדי ולנהל אורח חיים נורמלי. למרבה הצער, אין דבר בעולם שמגיע ללא מחיר. כדי להצליח לתפקד, אנו נאלצים ליטול כמות לא מבוטלת של משככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות אשר פוגעות במערכת החיסונית ובתפקודי הכבד לטווח הארוך. חשוב לדעת כי קיימים מגוון פתרונות טבעיים אשר עשויים לסייע לך להפחית את רשימת התרופות הארוכה וליהנות מחיים בתפקוד גבוה מאי פעם גם עם דלקת פרקים. אלו כמה מהדרכים היעילות ביותר לנהל את דלקת הפרקים שלך באופן טבעי.

להישאר בתנועה

שיפור הכושר האירובי עשוי לסייע באופן משמעותי בהפחתת התסמינים. במהלך פעילויות כמו הליכה, ריצה, יוגה, פילאטיס או התעמלות אירובי, אנו מחזקים ומותחים שרירים רבים התומכים במפרקים. התמיכה האיתנה הזו עשויה לסייע בתחושת הנוקשות במפרקים ולהפחית משמעותית את הכאבים. מחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית הביאה לשיפור משמעותי בתסמינים, בעיקר לסובלים מדלקת פרקים בברך.

כמו כן, נמצא כי פעילות גופנית סדירה עשויה אפילו להאט את התקדמות המחלה. משמעות הדבר היא כי שמירה על משטר אימונים קפדני עם תחילת המחלה, עשוי לשמור את מצבך קל ולמנוע נזק רב לרקמות החיבור.

תהיה ההשפעה הפיזית אשר תהיה, אין ספק שמנה נאה של אנדורפינים מדי יום תביא לשיפור במצב הרוח, החיוני לא פחות להתמודדות טובה עם המצב.

פיזיותרפיה

ביקור קבוע אצל פיזיותרפיסט מוסמך, בעיקר כזה שעבר הכשרה לטיפול בחולי דלקת פרקים, מספק מענה לרבים המתמודדים עם תסמיני כאב ונוקשות, בעיקר כאשר הדלקת היא אקוטית. תוכנית אימונים המותאמת היטב לצרכיך תסייע לך לחזק את השרירים והמפרקים ולשפר את מצב הכאב והנפיחות.

שימוש במכשור אלקטרוני לגרייה עצבית נמצא גם הוא יעיל בהפחתה משמעותית של הכאבים והמגבלה בתנועה.

שימוש בתוספי תזונה

בתזונה השוטפת שלנו, אנו עשויים להחמיץ אבני בניין חיוניות אשר מסייעות באופן קריטי לבריאות המפרקים. נטילה של תוספי תזונה לבריאות המפרקים כמו פפטידי קולגן, כונדרואיטין סולפט או גלוקוזמין נמצאו כיעילים ביותר להפחתת תסמיני דלקת פרקים.

גם שמירה על יחס נכון של חומצות השומן עשוי להוות שינוי משמעותי. יש להקפיד על יחס של 1:2 בין אומגה-6:אומגה-3 (בהתאמה), מה שנמצא יעיל במיוחד לשמירה על בריאות המפרקים.

בנוסף, צריכה של מזונות העשירים בתכונות אנטי דלקתיות עשויה גם היא לסייע בהתמודדות עם התסמינים. מומלץ להוסיף כורכום לכל תבשיל ולהקפיד לשלב בו פלפל שחור המסייע לו להיספג היטב בגוף. תמציות גינקו וברומלאין מגבירות גם הן חומצות אמינו חיוניות לשמירה על המפרקים.

הדרך הטובה ביותר ללמוד מה עובד עבורך, היא לנסות שילובים שונים של הפתרונות הללו, אשר עשויים לחולל שינוי משמעותי באורח חייך.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf