טיפול בכלב בשעת חירום – מה כדאי לעשות ואיך בוחרים וטרינר?

טיפול בכלב בשעת חירום – מה כדאי לעשות ואיך בוחרים וטרינר?

הכלבים שלנו שאנחנו אוהבים ולהם אנו דואגים, יכולים להיפגע בכל זמן. הם עלולים חלילה להידרס, להיות מוכשים על ידי נחש, כלבים יכולים לשבור רגל, או להינשך, ולצערנו יש לא מעט דברים שיכולים לקרות לכלב ולהוביל לסכנת חיים. אם אתם בעלי כלבים, כדאי שתדעו כיצד פועלים בשעת חירום כמו וטרינר באשדוד שאפשר להביא את הכלב אליו .

אם הכלב שלכם נפגע או שקרה לו מקרה שנחשב חירום או מסכן חיים, חשוב שיהיה לכם טלפון ישיר של מרפאה שמקבלת בעלי חיים בשעת חירום. בנוסף לכך, כדאי שתהיה לכם מרפאה וטרינרית אמינה ומקצועית שתהיה זמינה לטיפולי חירום ומומלץ לבחור מרכז וטרינרי זמין 24 שעות 7 ימים בשבוע כדי לקבל את הכלב שנמצא במצב מסכן חיים.

אז איך פועלים בשעת חירום?

בתחילה חשוב לדעת, שלא משנה מהו המקרה ועד כמה הוא חמור, במידה ויש סכנת חיים – כדאי להביא כמה שיותר מהר את הכלב שלכם לקבלת טיפול רפואי. התקשרו למרכז רפואי ווטרינרי או לווטרינר הקרוב ביותר למקום המגורים שלכם, והתייעצו עם הרופאים בנוגע לטיפול בכלב שלכם. לדוגמה: אם הכלב הוכש על ידי נחש, כדאי ליצור קשר מהיר עם הווטרינר ולנסות להבין (בצורה זהירה כמובן) באיזה נחש מדובר. אם תדעו לזהות את הנחש, יוכל המרכז הרפואי להכין מבעוד מועד את הנסיוב שיציל את הכלב שלכם. במקרה של הכשת נחש חשוב לא לטלטל את הכלב, אלא להביא אותה בצורה כמה שיותר יציבה אל המרכז הרפואי. טלטול של הכלב יכול לגרום לארס לנדוד בגוף. לכן חשוב לקבע אותו במקום אחד להשגיח עליו בזמן הנסיעה ולהגיע כמה שיותר מהר למרכז הרפואי.

מלבד הכשת נחש יכולים להיות עוד מקרים אחרים ושונים של מצבי חירום בכלבים. לעיתים יכול להיכנס אל מערות האף מלען, שהוא סוג של חיטה שנכנסת אל תעלות האף של הכלב ואל שאר איברים. לעיתים הכלב עלול להידרס, יש מקרים בהם תתכן שבירה של איבר או היפוך קיבה, ומה לעשות, הרשימה עוד ארוכה.

לסיכום, בכל מקרה של סכנת חיים, כדאי להביא את הכלב לווטרינר מקצועי, ולדעת איך בוחרים וטרינר. בחרו מרכז רפואי שמאובזר בכל הציוד הדרוש למצב חירום, כמו ציוד ניתוח, מכשירי החייאה, חדרי אשפוז, תרופות ועוד., כדאי לטפל בכלב שלכם במקום הטוב ביותר הקרוב לבית, שיש בו את כל המכשור והציוד הרפואי, ואת כל מה שדרוש לטיפול בכלבים בשעת חירום ובשגרה ,כולל מספרה לכלבים וחתולים .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf