חיסכון – איפה ומה ניתן לקצץ בהוצאות?

חיסכון – איפה ומה ניתן לקצץ בהוצאות?

חלוקה של הוצאות לתחומים וקטגוריות יכולה לעזור לכם לחסוך מאות שקלים בחודש אפילו בלי תואר בכלכלה. רוצים להצטרף לאנשים שכבר שיפרו את איכות החיים שלהם? קבלו את כל הטיפים החשובים

החשיבות של חיסכון צריכה להיות ברורה לכל אדם בוגר שדואג לעתיד שלו. החיסכון הוא לא פריבילגיה של בעלי הון או אליטות, אלא דרך חיים. תמיד אפשר למצוא איפה לחסוך ואפילו לא חייבים להיות בוגרי לימודי כלכלה על מנת לעמוד ביעדים מסוימים. רק צריך להיות מודעים לנושא ולא לפחד לעשות התאמות ושינויים.

ברמה הטכנית, הדרך לחיסכון מתחילה בהיכרות עם ההכנסות וההוצאות. לא תוכלו לחסוך כסף אם לא תדעו כמה אתם מרוויחים ואם לא תחלקו את ההוצאות לקטגוריות ולתחומים. עצרו כבר עכשיו את כל מה שאתם עושים, קחו עט ודף ורשמו בפניכם כמה כסף נכנס משכר מעבודה או מקצבת פנסיה, מקצבאות ותמיכות ממשלתיות, משכירות, ממתנות ובונוסים או מכל תמיכה אחרת שאתם מקבלים. זה הבסיס לחיסכון וממנו השמיים הם הגבול.

כל תחום והחיסכון שמתאים עבורו

הטעות הנפוצה היא לנסות לחתוך בבשר החי ולחסוך בעת ובעונה אחת בכל תחומי החיים. זה לא רק לא אפקטיבי, אלא עלול לגרום יותר נזק מתועלת ולהוציא לכם את כל הרוח מהמפרשים. בשביל לחסוך אתם צריכים לקבוע סדר עדיפויות ברור ולחלק כל הוצאה לתחום שרלוונטי עבורה.

לכולנו יש הוצאות מגורים ולכן מהם נוח להתחיל את החיסכון. סביר להניח שאתם יודעים כמה עולה לכם שכר הדירה או המשכנתא, אבל מתי בפעם האחרונה בדקתם מה ההוצאה החודשית על ביטוח משכנתא, ביטוח מבנה, ועד ביתי, ארנונה, חשמל, מים, גז, תיקונים ותחזוקה? כעת הזמן לבדוק גם את ההוצאות האלה ולערוך חישוב ממוצע בשביל לעבור לשלב הבא.

מחיה, רכב ופנאי – על מה אפשר לוותר?

הוצאות מחיה וקניות שוטפות מהוות את המעמסה העיקרית על חשבון הבנק שלכם ומונעות מכם לחסוך. יוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם המערבי ואין לכם יותר מדי מה לעשות בנידון חוץ מאשר למלא את זכותכם הדמוקרטית ולהצביע בקלפי, אבל עד אז תוכלו לוותר על קניות לא מתוכננות לטובת תקציב חודשי של אוכל ומוצרי צריכה.

מצד שני, יש הוצאות שצריכות לעלות לראש סדר העדיפויות ואסור לכם לוותר עליהן. כאן נכללות הוצאות על ביטוח לאומי ומס בריאות, תרופות, קופת חולים וביטוחים משלימים, טיפולי שיניים, ביטוח סיעודי וכן הלאה. זכרו שמה שזול עולה ביוקר והשקיעו בעצמכם לפני כל דבר אחר.

לבסוף, תוכלו לחסוך בהוצאות הרכב והפנאי. עברו לתחבורה ציבורית לפחות חלק מהזמן וצמצמו פעילויות שעולות לכם הרבה כסף. ניתן לקצץ בהוצאות אם בוחרים בקפידה מה עושים בשעות הפנאי ואפשר גם לחסוך על טיסות לחו"ל לטובת חופשות בארץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf