חדש: מחשבון פרוייקטים תמ"א 38

חדש: מחשבון פרוייקטים תמ"א 38

כותב: חיים ביילי

אחת הבעיות המרכזיות בפרויקטים של תמ"א 38 היא שקשה מאוד לכמת את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. בפרויקט נדל"ן רגיל עלויות המגרש ידועות מראש והמשתנה היחיד שאינו חשוף מראש ומשפיע על עלות הבנייה הוא מדד תשומות הבנייה. אבל בפרויקטים של תמ"א 38 יש הרבה מאוד פקטורים מתגלגלים שקשה לחשב מראש את השפעתם. את הבעיה הזו, בדיוק, בא לפתור מיזם טכנלוגי חדש בשם Yazame שמציג היזם חיים ביילי.

תבדקו אם כדאי לכם

את הרעיון ל-Yazame הגה שמאי המקרקעין ישראל ענבל, שבמהלך עבודתו נתקל בצורך בכלי מהסוג הזה, שיכול לתת מושג כללי ראשוני הן ליזמים וקבלנים והן לבעלי דירות בבניינים שעומדים לעבור שיפוץ במסגרת תמ"א 38. כדי להוציא את Yazame מהכוח אל הפועל חבר ענבל לחיים ביילי שמאחוריו ניסיון עשיר ביזמות וניהול פרויקטים ואל המתכנת דניס אברמוב. ענבל הביא את האינפוט המקצועי מעולם השמאות, אברמוב תירגם את הרעיון לקוד ובנה את האפליקציה וביילי מוביל את הפרויקט כמנהל ואחראי לפן השיווקי. תודות למחשבון המהפכני של Yazme כל דייר יכול לקבל בתוך חצי דקה אומדן יחסית מדויק על השווי העתידי של דירתו וכל יזם וקבלן יכולים להעריך את הכדאיות הכלכלית של העסקה. חשוב לציין שהכלי הזה נועד לקבל תמונת מצב כללית והוא אינו תחליף לתכנון ובדיקות אחרות בעתיד. מנגד, הוא נותן אינדיקציה ראשונית מצוינת וחוסך ליזמים זמן וכסף בהפקה של דוח אפס בשלב מוקדם.

חלון הזדמנות לבדיקה חינמית

נכון להיום האפליקציה של Yazme מותאמת לבחינת הרווחיות של פרויקטים במסגרת תמ"א 38 1 (שיפוץ ותוספת קומות על מבנה קיים) ובמסגרת תמ"א 38 2 (הריסה של המבנה הישן ובניית בניין חדש על המגרש). בעתיד המחשבון של של Yazme ייתן מענה גם לפרויקטים של פינוי בינוי בסדר גודל רחב יותר המחושבים על פי מכפיל של אחוז רווח מבוקש.

האפליקציה תוכננה בממשק מאוד ידידותי וקל למשתמש – פשוט מכניסים את הפרטים שהאפליקציה מבקשת (מידע על גודל הדירה, המיקום וכו') ותוך שניות מספר מקבלים תמונת מצב.

חיים ביילי מוסר שבזמן הקרוב, בשלב ההיכרות וההרצה של האפליקציה, השירות בה יהיה חינמי, ולכם כדאי לנצל את חלון ההזדמנות ולערוך בדיקה חינמית לגבי תמונת הרווח שלכם.

אודות הכותב: חיים ביילי היזם של פרויקט יזמי עוסק מזה שנים בתחום היזמות בתחומי האינטרנט והנדל"ן.  בין המיזמים השונים מר. חיים ביילי פיתח מחשבונים לניתוח עלויות בניה בפרויקטים בתחומי ההתחדשות העירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf