הקמת בריכת נוי לגינה ב-6 בשלבים

הקמת בריכת נוי לגינה ב-6 בשלבים

אמנם החורף כבר הגיע, אך הוא כל-כך קצר בארצנו שכבר עכשיו שווה להתכונן לקראת הקיץ. אם התברכתם בגינה, כדאי שתדעו שבריכת נוי מוסיפה לה המון. אווירה נעימה, הנאה, אלמנט עיצובי נוסף ואפילו רעש המים המרגיע והתאורה שמשתלבת בה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הקמה של גינת נוי היא ממש לא דבר מורכב, ועם קצת עבודה תוכלו להכין אותה אפילו בעצמכם וליהנות מכל הטוב הזה.

סוגי בריכות נוי – יריעות PVC ואגניות

על מנת להקים בריכת נוי לגינה נהוג להשתמש באחת משתי האפשרויות הבאות, שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות:

  • שימוש ביריעות  – שימוש ביריעות PVC לצורך הקמה של בריכת נוי הוא נפוץ. יריעות PVC הן חומר סינטטי בעל תוחלת חיים ארוכה. הוא אינו דליק ולא רעיל. השימוש ביריעות מיועד עבור בריכות קטנות ובינוניות וכן בתנאי שהחול רך. את יריעת ה PVC מניחים מעל יריעה גיאוטכנית שתפקידה לבודד שורשים שעלולים לחדור ולפצוע את יריעת ה PVC.
  • שימוש באגניות – אגניות הן בריכות מוכנות העשויות מפלסטיק עמיד בצורות שונות – עגולות, פינתיות, מרובעות וכדומה. את האגנית טומנים בחול באמצעות סימון ההיקף שלה וחפירה בהתאם לעומק ולצורה. הפלסטיק של האגניות הוא איכותי ומחזיק לאורך שנים רבות. עם זאת, החיסרון היחיד שלה הוא עלות גבוהה באופן משמעותי משל יריעות ה-PVC.

הקמת בריכות נוי באמצעות השיטה הזולה והפשוטה – יריעות PVC

  1. בשלב הראשון להקמת הבריכה יש לתכנן את הגודל והצורה של הבריכה באמצעות חבל שיסמן את קווי המתאר שלה.
  2. בשלב השני יש לבצע חפירה באדמה בהתאם לקווי המתאר שסימנתם ולעומק הבריכה הרצוי לכם. בעת החפירה יש לסלק שורשים ודברים שעשויים להפריע לבריכה בהמשך.
  3. לאחר ביצוע החפירה, יש להוציא אבנים שמפריעות (כן, גם אבנים קטנות שעלולות לחתוך את יריעות הבריכה), להדק את האדמה וליישר את הדפנות.
  4. לקראת הנחת היריעות יש לבצע יישור של פני השטח, רצוי לעשות זאת באמצעות פלס על מנת לקבל תוצאה מדויקת ככל הניתן.
  5. לאחר שסיימנו לחפור, לנקות את השטח וליישר אותו, נניח יריעה גיאוטכנית שתשמור מפני תזוזות ושורשים. היריעה הגיאוטכנית תשמור על יריעת ה-PVC שלנו מפני "פציעות". ניתן גם להשתמש בפיסות של יריעות ולא בהכרח ביריעה אחת גדולה.
  6. לאחר שהנחנו את היריעות הגיאוטכניות, זה הזמן להניח את יריעת האיטום שלנו – ה-PVC, שהיא זו שתבוא במגע עם המים. לרוב תספיק לנו יריעה אחת בגודל הבריכה, ואם אין בנמצא אז ניתן לחבר מספר יריעות באמצעות הלחמה שלהן. חשוב לוודא שהיריעות מחוברות היטב וכן לקבע את היריעה לתוך הבריכה בהתאם לצורה שלה. ניתן להשאיר מעט רפוי, את יתר העבודה יעשו המים. לסיום, יש להניח אבנים על מנת לקבע את היריעה.

בריכת נוי – מה אפשר להוסיף לתוכה?

מסביב לבריכת הנוי ניתן ורצוי להוסיף מספר אלמנטים עיצוביים – גופי תאורה שיצבעו את המים; צמחים, עצים או שיחים שיקיפו חלקים ממנה; אבנים גדולות דמויות חלוקי נחל וכן ניתן למקם בסמוך לה פינת ישיבה הכוללת שולחן קטן ו-2 כסאות. בנוסף, כדאי להכניס לבריכה דגים שיהפכו אותה ליפה ומרשימה יותר. חשוב לבחור בדגים אשר מסוגלים לתנאי מחייה בבריכת נוי וחשוב שאלה יהיו דגים שמסתדרים אחד עם השני כדי למנוע מצבים של טרף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf