הקבלנים: 91% מהדירות ברמת גן הן דירות ללא ממ"ד

הקבלנים: 91% מהדירות ברמת גן הן דירות ללא ממ"ד

בצל המתיחות בדרום, התאחדות הקבלנים בוני הארץ ערכה סקירה שמגלה כי 91% מהדירות ברמת גן הן דירות ללא ממ"ד.

מהסקירה עולה, כי למעלה מ- 58 אלף דירות ברמת גן הן דירות ללא ממ"ד לעומת כ- 6,000 דירות בלבד עם ממ"ד.

הסקירה מבוססת על נתוני הלמ"ס ועל הערכות כלכלני ההתאחדות לגבי מספר הדירות בהן אין ממ"ד אך ייתכן ויש בבניין או בשכונה מקלטים.

לדברי יו"ר ארגון קבלני מחוז דן, אברהם להב "לא ייתכן שמספר הדירות ברמת גן ללא ממ"ד עומד על מעלה מ 90%. אני מאמין שהפתרון לכך הוא כמובן בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיקר במרכזי הערים הוותיקות. התחדשות עירונית היא הדרך להגדלת מספר הדירות עם ממ"דים בעיר. אנחנו מבינים את השיקולים של ראש העיר והחשש מהגברת העומס על התשתיות, אולם בעיר יש אלפי תושבים ששבויים בבניינים ישנים וממתינים לאישור תוכניות יחד עם הקבלנים. לנו ידוע על לפחות 150 בניינים שממתינים להיתר אחרי שהוגשו תוכניות על פי המדיניות הקודמת של העירייה. מה יעלה בגורלם?

מעבר לכך שאורך החיים של בניין הוא בן 50 ל – 100 שנה, קיימת דחיפות לחדש את המבנים הישנים בגלל המחסור העצום בדירות ללא ממ"ד בעיר. ראשי הערים לא יכולים להמשיך ולדחות את הקץ לדורות הבאים. הם צריכים לעשות מעשה ולמצוא פתרונות. כשהמדינה קלטה מיליון עולים ממדינות חבר העמים אריק שרון ז"ל לא אמר אל תקלטו עלייה כי אין מספיק גני ילדים. לכן לדעתנו בשלב הראשון על העירייה למצוא פתרון לתוכניות שכבר נמצאות בצנרת התכנון וליצור הוראות מעבר שיאפשרו את אישורן. יש לפעול מול הממשלה למציאת פתרון לתשתיות ומבני ציבור, ולא על חשבון חיי התושבים".

בתמונה: יו״ר ארגון קבלני מחוז דן אברהם להב | . צילום: דוד סרנוב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf