"הולך לכלא עם ראש מורם וכתף כפופה"

"הולך לכלא עם ראש מורם וכתף כפופה"

בריאיון בלעדי, שנערך אמש בחדשות סוף השבוע, בערוץ 2 עם דנה ויס, בר בן ה- 81 לאחר 24 שנות כהונתו כראש עיריית רמת גן, שובר שתיקה ומספר על התחושות הקשות המלוות רגע לפני כניסתו לכלא. צבי בר ירצה 3 שנות מאסר, בגין קבלת שוחד בהיקף של כ- 2 מיליון ₪ מיזמים ובעלי עניין בעיר רמת גן.

בין היתר הורשע בר בעבירות של הפרת אמונים הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט. ההגנה מצידה ביקשה להקל על עונשו בשל תרומתו וגילו המופלג ולהטיל עליו עבודות שירות בלבד.  אך בית המשפט העליון דחה את ערעורו ועם זאת, עונשו קוצר מ- 5 וחצי שנות מאסר ל- 3 שנים בלבד בנוסף לקנס בגובה מיליון שקלים וחצי.

בראיון אמרה וייס: "בר לקחת את זה מחברים שבסוף הם צריכים משהו ממך, ואתה יודע שהם צריכים משהו…כולם רוצים לבנות בעיר, ואתה יושב בוועדת תכנון וראש העיר, מה לא הבנת את הקשר של החברים?"

תגובתו של בר: "אף אחד מהם לא צריך ולא הצטרך ממני כלום. היו יכולים לוותר על לשלוח אותי לכלא".

בר המשיך לטעון כי לא קיבל שלמונים משום נושא ומשום בנייה בעיר. הוא קיבל הלוואה ולא ראה בכך כשוחד. בר הוסיף ואמר כי "השופט בעליון אמר שצר לו שבגיל כזה של 81 , הוא צריך לשפוט אנשים לכלא" וביקש להעיר ולהאיר את שרת המשפטים גב' איילת שקד, שתנסה להעביר חוק של גיל 80 ומעלה כי זה אחרת לקבל עונש בגיל זה.

לשאלתה של וייס "אם היית רץ לראשות עיריית רמת גן, אתה מאמין שהיית נבחר שוב, למרות הכל?"

הגיב בר בבטחה ללא היסוס ואף מוכן היה להתערב איתה כי הוא היה מנצח בבחירות. "על חלק מהדברים הייתי צריך לקבל צל"ש" הסביר בר.

בר אינו מצטער על הטעויות שעשה ומצטער על זה שהוא הולך לכלא כי יהיה לו משעמם שם. אחד המשפטים שבר הוסיף לקראת סיום הריאיון, הותיר אותי חסרת מילים " אם אבא שלי היה חי- הוא היה מת מיד אם הוא היה יודע שאני בכלא".

בר צפוי להיכנס לכלא בתחילת חודש פברואר ועם זאת בר סיכם: "אני מסתכל אחורה בגאווה ואומר: עשיתי את שלי. אני מקבל פה מכה שאולי מגיעה לי".

מיכל נחמני רוזנטל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf