ביקוש גבוה ללימודי שוק ההון ברמת גן והסביבה גם השנה

ביקוש גבוה ללימודי שוק ההון ברמת גן והסביבה גם השנה

לימודי שוק ההון, על מגוון מסלוליהם השונים, מהווים את אחד ממקצועות הלימודים המבוקשים ביותר בישראל בשנים האחרונות. גם ברמת גן ניתן למצוא לא מעט סטודנטים למקצועות שונים הנלמדים תחת המטרייה הרחבה של "לימודי שוק ההון", דוגמת ייעוץ וניהול תיקי השקעות או ייעוץ פנסיוני. ברמת גן ניתן למצוא גם מספר בתי ספק מקצועיים ומכללות ייעודיות המתמחות בתחום לימודים זה. מה מושך ישראלים רבים כל כך לתחום לימודים זה והאם ניתן לצפות כי התחום ישמור על רמת הפופולאריות שלו בעולם הלימודים הישראלי גם במהלך שנת הלימודים העומדת בפתח?

אינספור משרות בטוחות ואטרקטיביות – הסיבה העיקרית לביקוש הגבוה

התייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים מהתחום מעלה כי קיימות מספר סיבות עיקריות לביקוש הגבוה השורר בשוק הלימודים הישראלי ללימודי שוק ההון.

הסיבה העיקרית אותה מציינים שוב ושוב בתחום היא ההיצע הגבוה של משרות יציבות, בטוחות יחסית ומניבות, של מקצועות שוק ההון השונים. ניקח לדוגמה תחום כמו ייעוץ פנסיוני – כיום זכאים כלל העובדים בישראל לחיסכון פנסיוני, בתמיכה שוטפת של מעסיקיהם. לכן, קיים שוק של מיליוני אנשים אשר זקוקים לשירותי ייעוץ פנסיוני, כמו גם ניהול של החיסכון לגיל הפרישה. זה יותר כמובן ביקוש יציב וגבוה ליועצים, משווקים ומנהלים פנסיוניים, מה שמביא בתורו לביקוש גבוה ללימודים המכשירים לעסוק מקצועית בתחום זה.

המצב דומה גם בעוד כמה מקצועות עיקריים הנלמדים כחלק מלימודי שוק ההון – שירותי ייעוץ השקעות או ניהול של תיקי ההשקעה, למשל, הם שירותים הרלבנטיים עבור המון אנשים פרטיים, ארגונים וגופים בסדרי גודל שונים, מה שמבטיח אינספור משרות יציבות בתחום היום ובמהלך השנים הקרובות. אותו ההיגיון תופס גם לגבי אינספור סוגי הביטוח השונים הנמכרים כיום בארץ ובעולם, ומייצרים ביקוש גבוה מצד סוכני הביטוח העתידיים ללימודי יסודות הביטוח.

כל אלו מסבירים את היקף הפעילות הנרחב, ואשר הולך ומתרחב משנה לשנה, של בתי ספר ללימודי שוק ההון (על תתי התחומים הנכללים בו דוגמת לימודי ביטוח…), דוגמת אלו הפועלים ברמת גן ובערים הסמוכות לה.

מסלולים קצרים ומתומצתים לרכישת רישיון רשמי

סיבה עיקרית נוספת לפופולאריות של תחום זה בעולם הלימודים הישראלי היא המאפיינים של מרבית מסלולי הלימודים הללו, המאפשרים רכישת רישיון תעסוקה רשמי מטעם המדינה ותחילת תעסוקה בתחום בתוך פחות משנה אחת.

הן במקרה של לימודי ביטוח והן במקצועות כמו ייעוץ השקעות או ניהול פנסיוני, ניתן לעבור מסלול לימודים ייעודי ומתומצת בן כמה חודשים (אשר נערך גם במתכונות גמישות ונוחות כמו לימודי ערב וכו'), לעבור את המבחנים הרשמיים של מוסדות המדינה (מסלול הלימודים למעשה מכין את התלמידים לקראת מבחנים אלו), להתחיל התמחות בת מספר חודשים בתחום וכך בתוך פרק זמן מינימאלי לקבל רישיון תעסוקה רשמי בתחום.

סיבות אלו, כמו גם מספר סיבות נוספות, מעידות על כך שגם במהלך שנת הלימודים הקרובה העומדת בפתח, הביקוש ללימודי שוק ההון צפוי להמשיך ולשמור על רמתו הגבוהה, ואף להמשיך ולצמוח.

קרדיט לתמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf