אמצעים להרחקת יונים

אמצעים להרחקת יונים

הן ככל הנראה חלק בלתי נפרד מן הנוף שלנו בחיי היום יום, ובטח לבטח שלא נדמיין אותן כבעל חיים מאיים או בעל פוטנציאל להזיק לבריאותנו. ועם זאת, היונים נחשבות למפגע תברואתי שהימצאותו בקרבתנו לאורך זמן, עלולה לחשוף אותנו בפני מחלות שונות, תגובות אלרגיות וכן נזק רב ברכוש.

פוטנציאל הנזק של היונה

מרביתנו מכירים את היונה ככזאת הנושאת עמה עלה של זית; בפועל היא עלולה לשאת עמה טפילים, חיידקים ומזהמים שונים.

המפגע התברואתי והאסתטי המוכר ביותר הוא לשלשת היונים. לצואתן של היונים רכיבים שונים המעודדים קורוזיה במתכות. בתהליך מהיר, מעקה הבטיחות של המרפסת וכן קולטני השמש, יכולים להינזק קשות ולהצריך תיקון יקר ולעתים אף מורכב.

אך אין זה מסתיים כאן. לשלשת היונים גם עוברת תהליכי תסיסה עם חשיפתה אל השמש, תהליכים שמובילים לפריחתן של פטריות זעירות. פטריות אלו הנישאות בקלות באוויר, עלולות להוביל לבעיות נשימתיות וכן לתגובות אלרגיות קשות.

אם לא די בכך, הרי שהיונים עלולות להביא עמן מחלות שונות וטפילים לרבות כינת היונה ופשפשים. די בכך שמזיקים אלו יבקרו בביתנו, כדי שהם גם יישארו כבדרך קבע ויצריכו שירותי הדברה מקצועיים.

כיצד ניתן להרחיק את היונים?

היונים איך נגיד זאת בעדינות, אין מבינות רמזים. אם ניסיתם לנופף בידיים או להשמיע קולות מאיימים כדי שהן ידעו שלא לשוב על עקבותיהן, הרי שאין בכך תועלת מרובה אם בכלל.

הקו שמנחה את היונים הוא אם המיקום מהווה עבורן מקום מחייה נוח ויתרה מזאת, מקום שיאפשר הטלת ביצים.

על-כן, הדרך היחידה שבאמצעותה ניתן להרחיקן, הוא דרך הרעת התנאים האידיאליים למחייתה של היונה, ובכך לעודד אותה לעבור למקום אחר.

דוקרנים נגד יונים

שימוש בדוקרנים להרחקת יונים נועד בעיקר לספק מענה עבור מעקי בטיחות, קולטני שמש, דפנות של מבנים ובתים, אדניות עציצים וכן שלטים לעסקים.

חשוב לציין שהדוקרנים אינם מיועדים לפגיעה ביונה או פציעתה. מטרתם היא למנוע מן היונה למצוא קרקע יציבה ובכך להרע את תנאי המחייה שלה. יונה שלא מוצאת את הקרקע היציבה, תחפש במהרה אחר מקום אחר.

סליל נגד יונים

לאלו שהדוקרנים נתפסים על-ידם כאמצעי ברברי, או לחילופין כמפגע אסתטי יתר על המידה, הרי שגם ניתן לעשות שימוש בסליל נגד יונים.

מדובר במבנה קפיצי שניתן למתוח על גבי הדפנות של המקום המדובר, והוא מבצע את אותה הפעולה – מערער את היציבות של הקרקע, ובכך רומז ליונה שמוטב לה לחפש אחר מקום חדש.

רשת נגד יונים

זהו למעשה אחד מן האמצעים היותר פופולריים, והוא משמש בעיקר לחסימה של פתחי אוורור, המרווחים הקיימים בין קולטני השמש לגגות המבנים וכן לחסימת הכניסה למרפסות לרבות מרפסות שירות ומרפסות בתים.

רשתות נגד יונים הן המענה ההרמטי ביותר, אך רבים נמנעים מהן לאור המפגע האסתטי הטמון בהן. חשוב לציין שהרשתות הינן שקופות למחצה בלבד, וזאת כדי שהיונים לא יפספסו אותן, יילכדו בהן וייפצעו.

לרוב, השימוש בהן נפוץ במרפסות שירות, שכן מטרתן להגן על הכביסה מפני לשלשת היונים, ולהגן מפני לשלשת המצטברת על הגגונים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf