איפה ניתן להוציא תואר ראשון במסלול לימודים ללא פסיכומטרי

איפה ניתן להוציא תואר ראשון במסלול לימודים ללא פסיכומטרי

בחינת הפסיכומטרי נחשבת ללא ספק לעול עבור צעירים רבים שרוצים להירשם למוסד ללימודים גבוהים, בין אם בשל נתוני פתיחה נמוכים יחסית ובין אם בגלל חוסר היכולת לממן קורס הכנה למבחן, קורס שעלותו עומדת על 5,000-7,000 ש"ח. לאור זאת, מזה מספר שנים יש מוסדות לימוד שונים שמקבלים אליהם סטודנטים לתואר ראשון ללא פסיכומטרי, במטרה להקל על הצעירים לרכוש השכלה גבוהה. על המבחן הפסיכומטרי, המוסדות שמאפשרים לימודים ללא פסיכומטרי ועל המסלולים האפשריים – בכתבה שלפניכם.

מהו מבחן הפסיכומטרי ולמה הוא משמש?

המבחן הפסיכומטרי הוא מבחן של המרכז הארצי לבחינות והערכה ובודק את רמת הידע שלנו בשלושה תחומים: אנגלית, עברית וחשבון. הציון במבחן נע בין 200 ל-800, כשהציון הממוצע עומד על 530. רק 6% מהנבחנים מקבלים ציון של 700 ומעלה, שמספיק ללימודי רפואה ופסיכולוגיה בפקולטות הנחשבות ביותר, וגם זה בקושי. על כן, לא מעט צעירים מוצאים עצמם עושים פסיכומטרי בפעם השנייה והשלישית כדי להגיע לציון אותו הם צריכים כדי להתקבל למסלול הלימודים המועדף עליהם. בניגוד לנהוג לחשוב, ציון במבחן הפסיכומטרי אינו מעיד בהכרח על מנת משכל, אלא לרוב על זריזות ושינון. במהלך השנה ישנם שלושה מועדים של בחינות פסיכומטרי, והציון הוא יחסי לכל הנבחנים באותו המחזור.

תואר ראשון ללא פסיכומטרי – אילו תנאים כן צריך?

אם כבר מוסד הלימודים פטר אתכם מהצורך בהצגה של ציון פסיכומטרי, תצטרכו להציג נתונים אחרים ברמה גבוהה, והכל כתלות במוסד הלימודים ובמסלול בו בחרתם. למשל: ציון תעודת בגרות בממוצע של 90 ומעלה או מבחן כניסה בציון עובר. אם אתם מבקשים להתקבל ללימודים במקצוע כמותי, למשל הנדסה או כלכלה, תצטרכו להציג רמת יחידות גבוהה במתמטיקה, פיזיקה ובמקצועות נושקים – בדרך כלל לפחות 4 יחידות בציון גבוה. במקרים אחרים, תוכלו להתקבל ללימודים אבל לא כסטודנטים מן המניין אלא על תנאי. כדי להמשיך לשנה השנייה תצטרכו לעמוד בציון סף בתום השנה הראשונה. בדרך-כלל מדובר בציון מינימום של 75.

מי הם המוסדות בהם ניתן ללמוד ללא פסיכומטרי?

ניתן ללמוד תואר ראשון ללא פסיכומטרי במוסדות שונים, וביניהם אוניברסיטת תל אביב, מכללת רמת גן, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית ועוד. מגוון התארים הוא רחב: חינוך, כלכלה, מנהל עסקים, תקשורת, מדעי המדינה, הנדסה, משפטים, פסיכולוגיה ועוד. עם זאת, ישנם תארים שלא ניתן ללמוד אותם ללא פסיכומטרי, כדוגמת רפואה ומקצועות פרה-רפואיים כדוגמת הנדסה ביו-רפואית. ככלל, ככל שמסלול הלימודים מפרך יותר ואף אורך התמחות ארוכה בסיום – כך הדרישה לפסיכומטרי תהיה יותר נוקשה וכמובן ציון המינימום יהיה גבוה יותר.

האם זה נחשב פחות?

ממש לא, והראייה לכך היא שמוסדות נחשבים מאוד מציעים מסלולים בסגנון זה, וביניהם אוניברסיטאות מובילות. כיוון שמבחן פסיכומטרי לא מעיד על מנת משכל אלא מהווה כלי מיון וסינון, תואר ללא פסיכומטרי לא נחשב פחות. המעסיק שלכם בכל מקרה לא ידע האם עשיתם מבחן פסיכומטרי איי-שם כשנרשמתם לתואר לפני מספר שנים, וכל מה שיעניין אותו זה הזכאות שלכם לתואר בלבד. עם זאת, נתון שכן יכול להוות פקטור, בפרט במקצועות מסוימים, הוא המוסד בו למדתם. אם אתם מתקשים להגיע לציון הפסיכומטרי הנדרש לכם או שאין באפשרותכם לגשת למבחן מסיבות שונות – כדאי לשקול תואר ראשון ללא פסיכומטרי.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf