אימון גופני יכול להציל לך את החיים

אימון גופני יכול להציל לך את החיים

מאת לירון תמם – www.t.co.il

אנשים רבים מעדיפים להימנע מאימוני כושר גופני, בין אם זה מטעמי עצלות ובין אם זה בגלל שהם אינם מתחברים לזה. יש מי שכן בוחר להתאמן אך לעיתים רחוקות ולא באופן עקבי ורציף. כל אחד מסיבותיו.

לצערנו לא הרבה מודעים או שמים לכך שאימון כושר גופני יכול להציל את החיים שלהם. מחקרים רבים מלמדים על החשיבות של אימונים וכיצד הם יכולים לעזור לשמור, הן על מצב בריאותי ורפואי תקין והן על איכות חיים בכלל. רבים גם רואים באימון גופני, כלי אידיאלי ונכון להתמודדות עם מצבי משבר נפשיים מסוגים שונים.

לפני שנסביר, כיצד אימון גופני יכול להציל את החיים, צריך לומר, אימון יכול להתבצע בצורות, אופנים ובמקומות שונים. לא חובה שהאימון ייערך באופן המסורתי, דרך חוגים או דרך אימון בקבוצות. גם לא חובה שהאימון ייערך במקום מסודר או במקום אחר. כל אחד יכול לקבוע את הדרך הנכונה בשבילו כיצד להתאמן, וכיצד להשתמש באימונים על מנת שיועילו לו וישפרו את איכות חייו.

כך למשל, אפשר לערוך אימונים מסודרים באמצעות חדרי כושרי במרכז הארץ או באזורים אחרים, אפשר לעבוד עם מאמנים במסגרת חדרי כושר בחולון ובערים אחרות ברחבי הארץ. ניתן גם להתאמן עם מאמנים מחוץ לחדר כושר, בין אם זה בבית ובין אם זה במתקנים במקומות פתוחים, כמו גינות ופארקים.

דרך אחרת אפשרית, היא לבצע אימונים במקצועות ספציפיים, כמו למשל, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד. ניתן גם לעשות אימונים סטנדרטיים בבית, עם או בלי מכשירים ואמצעים שונים.

כל אחד מהאימונים הנ"ל וצורות האימון האלה, יכולות לעזור ולשפר את איכות החיים ואת המצב הבריאותי שלנו. כל זאת בהנחה ואנחנו נקפיד על אימונים מסודרים, לאורך זמן.

כיצד אימון גופני יכול לשפר את חיינו?

כאמור, אימון גופני יכול לעזור ולהציל את חיינו מבחינה בריאותית וכן לשפר את איכות החיים שלנו מבחינות אחרות. לאימונים יש גם משמעות רבה מבחינה נפשית עבורנו.

ראשית, באמצעות האימונים שאנחנו עורכים, יש לנו אפשרות לשפר את המדדים שלנו, לחזק את מערכות השרירים, לחזק את המערכת החיסונית, אנחנו יכולים להוריד את רמת הכולסטרול, להוריד במשקל, דברים שיכולים להשפיע מאוד על איכות חיינו, ולצמצם סיכונים בריאותיים משמעותיים.

צריך לזכור, אם אנחנו נקפיד על אימונים סדירים לאורך זמן ונעשה זאת ברצינות, הרי שגם נשנה עם הזמן את התפריט שלנו, נשנה את סגנון חיינו, ודברים אחרים, אשר עד כה לא שמנו לב אליהם ולא הקדשנו להם מספיק חשיבות. כך אנחנו יכולים ליהנות מאורך חיים הרבה יותר בריא.

זה לא מקרי שרופאים מציעים לאנשים לעשות פעילות גופנית, בפרט אנשים מבוגרים. אימונים גופניים במידה סבירה, מצמצמים את הסיכון לחלות במחלות לב ובמחלות אחרות.

מעבר לכך, הרי שאימון גופני יכול לעזור לנו גם מבחינה נפשית. אנחנו מרגישים מחויבים למטרה, יוצרים לעצמנו יעדים ואתגרים שונים, מגיעים להישגים, אלה דברים שיכולים להשפיע בצורה מאוד חיובית על איכות חיינו. אם אנחנו מתאמנים בקבוצה או במסגרת תחרותית, אז אנחנו גם פוגשים אנשים, יוצרים קשרים ומרגישים חלק מתרבות שלמה.

כמו שציינו קודם לכן, במקרים רבים האימון הגופני מושך אותנו לשנות הרגלים ישנים. אנחנו משנים הרגלי תזונה, מוותר על תפריט שמכיל מרכיבים לא בריאים, ומחליפים אותו בתפריט הרבה יותר בריא, הרבה יותר טוב עבורנו. השינויים האלה יכולים להציל את חיינו לאורך זמן, בוודאי אם אנחנו נתרגל לשינוי ונעמוד בו.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf