איך עושים מחקר שוק באינטרנט? 

איך עושים מחקר שוק באינטרנט? 

מחקר שוק יכול לסייע רבות לאנשי עסקים, ליזמים, לחברות וארגונים. על מנת לעשות מחקר שוק, ניתן להיעזר בכלים שונים שמציעה לנו רשת האינטרנט. מהם הכלים? אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה… 

מחקר שוק באינטרנט באמצעות מחקר מילות מפתח 

ההמלצה היא להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס על מנת לגלות מהן מילות המפתח שקהל המטרה שאנו רוצים לפנות אליו מחפש. ניתן להשתמש בכלי מילות המפתח, גם על מנת לחפש מילים שלא נמצאות בשימוש של המתחרים וכך אפשר לנסות גם להתמקד בהן ולהימנע מלהיות בשווק רווי. כלי מילות המפתח יציע גם מילים שהינן פופולאריות, כלומר מחופשות הרבה על ידי הגולשים. ניתן לקבל נתונים לגבי אותן המילים. לדוגמה אחד הנתונים המעניינים הוא כמה פעמים מונחי החיפוש חופשו במנוע החיפוש גוגל מדי חודש.  

מחקר שוק באינטרנט באמצעות גלישה לקבוצות דיון, פורומים ובלוגים 

אם אתם מתכוונים להקים עסק למכירת מוצרי תינוקות, אז מומלץ לבקר באתרים ברשת בהם נמצא קהל היעד שיש לו תינוקות או ילדים קטנים. זה יכול להיות פורום של אימהות, פורום של הריון ולידה וכו'. כך כאשר תהיו פעילים באותם האתרים, תוכלו לגלות מה קהל היעד שלכם אוהב ומה הוא לא אוהב, מה הוא מחפש, מה חסר לו וכו'. המידע שיש באתרים האלה יכול לעזור למחקר הצרכים בתחום העסקי.  

מחקר שוק באינטרנט באמצעות סקר שנשלח בדואר אלקטרוני 

אם יש לכם קהל לקוחות קיים שרוכש מכם, תוכלו גם להשתמש בו לצורך סקרים. כך אפשר לשפר את השירות, לטייב את המכירות, לשפר את המוצרים וכו'.  

אתרי סקירת מוצרים לצורך מחקר לקוחות 

יש לא מעט אתרים ברשת שעושים סקירות על כל מיני מוצרים. באמצעות הסקירות הללו, אפשר לגלות מה הקהל אוהב ומה הוא לא אוהב. האתרים האלה משמשים גם "במה" על מנת להתלונן או לא להתלונן על עסק מסוים. כך אפשר לדעת מה הקהל חושב בדיוק על המתחרים ועל המוצרים שהם מוכרים לו. 

מה כולל בתוכו מחקר שוק? 

כאשר מבצעים מחקר שוק, הוא כולל בתוכו התייחסות לפרמטרים הבאים: 

-גודל השוק – אנו רוצים לקבל נתונים לגבי היקף השימוש בקרב האוכלוסייה הרלוונטית אליה אנו פונים, על מנת לשווק את המוצר או השירות שאנו מציעים. 

-פלח השוק ופרופיל הלקוח – אנו רוצים לקבל נתונים לגבי מיהם הצרכנים, מהו תחום הגילאים שלהם וכו'. 

-מתחרים ומקבילים בשוק – אנו רוצים לקבל נתונים לגבי המתחרים וכמו כן לאתר את נקודות החוזקה והחולשה שלהם. 

-היתכנות – אם יש לנו מותג קיים שאנחנו כבר מקדמים, אנו רוצים לקבל נתונים אודות היתכנות של מוצר חדש שאנו רוצים להכניס לשוק הקיים. 

-מגמות השוק – אנו רוצים לקבל נתונים לגבי הצפי העתידי לשימוש באוכלוסייה הרלוונטית אליה אנו פונים. 

שורה תחתונה 

לאחר מחקר שוק מעמיק, נוכל להמשיך לבניית האסטרטגיה הכללית. מחקר השוק יעשה באמצעות חברה שיש לה מגוון כלי מחקר וניסיון בביצוע מחקרי שוק וצרכנות. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf