מהם גזים כלואים בבטן

מהם גזים כלואים בבטן

לא מדובר על מרבץ גז שניתן להפיק ממנו אנרגיה או להרוויח כסף. גזים כלואים בבטן נוצרים באופן טבעי בקיבה ולא אמורים להוות בעיה מיוחדת כל עוד מדובר על כמות תקינה של גזים. למעשה כל אדם מחזיק כמות מסוימת של גזים במערכת העיכול, וכמות של עד ליטר גז נחשבת כתקינה.

באופן טבעי לגזים יש נטייה להתפזר בכמה דרכים

  • הדרך הראשונה היא על ידי ספיגה אל הדם דרך הדופן של המעי הגס, ויציאה מהגוף דרך איבר הנשימה.
  • הדרך השנייה והמוכרת היא דרך פי הטבעת.
  • ישנה גם אפשרות להיפטר מהגזים על ידי שיהוקים (שלא נשלטים בדרך כלל).
  • הגזים יכולים גם להיות שימושיים לחיידקים שנמצאים בקיבה.

רגישות למזון היא אחד הגורמים העיקריים לגזים כלואים בבטן: חשיפה למזונות כאלו עשויה להביא ליצירת כמות גדולה מאוד של גזים שכן המזונות הללו לא יתעכלו באופן נכון. הגזים עשויים לנוע במעי הגס ולהביא לתחושה של בטן נפוחה דבר שעשוי לגרום לצורך בשחרור גזים בצורות אחרות. אפשר גם שהגזים יתמקמו בחלק העליון של מערכת העיכול, במקרה זה תיווצר תחושה של רצון לשחרר גרעפסים וכמובן אי נוחות באזור הגרון.

מה קורה כאשר הגזים לא משתחררים בקלות

כאשר הגזים נותרים כלואים בבטן אז הם מתחילים ללחוץ באופן טבעי על האיברים השונים. היות שמדובר על איברים פנימיים אז הם רגישים למדי ועל כן מתקיימת אי נוחות רבה שמפריעה מאוד לתפקוד היומיומי. אין לנו שליטה על המיקום של הגזים ובמקרים רבים הם תוצר של פירוק המזון על ידי החיידקים שנמצאים במעי. הגזים מוצאים את עצמם כלואים בין שאריות המזון ללא כל אפשרות להיחלץ.

הגזים הכלואים גורמים למצב של נפיחות בבטן.  אם אתם סובלים רבות מהתופעה, ייתכן שהמזון שאותו אתם צורכים הינו העל קשיי התעכלות במעי. על מנת לאתר את המזון הבעייתי יש לבודד את מרכיבי המזון ולראות איזה מהם הוא הבעייתי. כאשר מאתרים את המזון הבעייתי ניתן להפסיק לצרוך אותו ובתמורה לקבל הקלה גדולה. מומלץ לפנות לגורם מקצועי שינחה אתכם כיצד לנהוג.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf