איך לתכנן שלטים לעסק?

איך לתכנן שלטים לעסק?

במידה ואתם מתכננים להציב שלטים בעסק, דעו שמומלץ לתכנן היטב את השלטים כי רק ככה הם יהיו מוצלחים וכמו כן ישיגו את המטרות הנדרשות. שלבי התכנון כוללים התמקדות במטרת השלטים, מיקום השלטים, אפיון הקו העיצובי, החומר ממנו הם יהיו עשויים והמלל שיופיע בהם.
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולקבל מידע נוסף על כל שלבי התכנון.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

שלב ראשון – מטרת השלט

חשוב לבדוק מהי המטרה של השלט או השלטים שתרצו. יש כמה סוגים של מטרות בהן:

-אם מדובר על שלטי חוץ, אז מדובר על שלטים שמטרתם להצביע על מיקום החנות. אלו הם שלטי הכוונה אל בית העסק וכמו כן שלטים תלויים שיהיו בסמיכות למיקום העסק.

-אם מדובר על שילוט פנים, אז מדובר על שלטים שמכילים מידע חיוני על העסק.

-אם מדובר שלטי הכוונה, אז מדובר על שלטים שמכוונים את הלקוחות אל חלקים שונים בתוך העסק.

שלב שני – מיקום השלט

אין ספק שלמיקום יש השפעה מכרעת על השלט וכמובן על מטרותיו. לדוגמה, מיקום השלט יכול להיות על קירות בית העסק או שיכול להיות שהשלט יהיה בכלל עומד ולאו דווקא ממוקם על קיר. יש לחשוב איך אפשר לחסוך מקום בשטח המיועד לשלט. כמו כן, מומלץ גם לחשוב בצורה יצירתית ומחוץ לקופסא, כאשר ניגשים לבחור את המיקום. לדוגמה, אפשר להציב שלטים על עמודים.

שלב שלישי – אפיון הקו העיצובי

התאמת שילוט פנים לעסק צריכה להתמקד גם בכל הקשור לשימוש בצבעי הלוגו של העסק. הרי הרעיון המרכזי הוא לצור שלט שיישא את מיתוג העסק. מלבד הלוגו, ניתן גם להוסיף מלל שמאפיין את העסק. כמו כן, יש לבדוק מהו סוג השלט המתאים – האם שלטי ניאון, שלטי תלת מימד או אולי שלטים רגילים. מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע.

שלב רביעי – החומר ממנו יהיה עשוי השלט

שלטים יכולים להיות עשויים ממגוון חומרים בהם, זכוכית, פלסטיק, נירוסטה, אלומיניום, מתכת ועוד. מומלץ להתחשב בפרמטרים כמו, היכן יוצב השלט ובהתאם לכך לבחור את החומר המתאים. לדוגמה, אם מדובר על שלטים שיוצבו בתוך העסק או בכלל בתוך בניין בתוך נמצא העסק, הרי שיש יותר גמישות בבחירת החומר וזאת בהשוואה לשלטים שמיועדים להיות מוצבים בחוץ ואז עשויים להיות פגיעים יותר עקב מזג אוויר, קרינת שמש וכו'.

שלב חמישי – המלל שיופיע על השלט

המלל צריך להיות קצר וגם תמציתי (אם הוא יהיה ארוך, הרי שהדבר יכביד על הקורא והוא לא ימשיך לקרוא את המלל). נהוג לרשום את שם העסק בפונט גדול וכמו כן את מספר הטלפון וכתובת העסק בפונט קטן יותר. צבע הרקע המומלץ שיהיה לשלט הוא לבן או שמנת. כמובן שאם האותיות יהיו בצבע כהה, אז הרקע יהיה בצבע בהיר ולהיפך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf