איך להרדים תינוק / ילד – טיפים לשנת לילה רגועה

איך להרדים תינוק / ילד – טיפים לשנת לילה רגועה

השמיכה שוב נפלה? איפה המוצץ? הילד חש בצמא פתאומי? שפע ה"הפרעות" הללו לשנת הלילה שלכם, ההורים, מעידות על קושי של התינוק או הילד להירדם. אז איך בכל זאת תוכלו ליהנות משנת לילה שקטה ורגועה?

טיפ 1 – להכין את הקרקע

בחרו מראש את שעת ההשכבה המתאימה לתינוק, בהתאם לשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא וכן לשגרת היום שלו. צרו סביבה נעימה ומרגיעה באמצעות אור מעומעם, חלל עם שקט יחסי, טמפרטורה נעימה וכן זמן הפסקה ורגיעה כשעה לפני השינה (משמע, ללא מסכים או משחקים מעוררים).

השעה המקדימה לפני שעת השינה, היא גם הזדמנות מצוינת לקרוא סיפור לילד. זה גם מרגיע ומשקיט את מערכות הגוף לקראת השינה, וגם מפתח את כישורי השפה לעתיד לבוא. אם תצליחו להרגיל את הילד להאזין לסיפורים כבר בגיל צעיר מאוד, רוב הסיכויים שהוא יגדל להיות קורא ספרים בילדותו ובבגרותו.

טיפ 2 – שאלה של איזון

האם הילד עייף מספיק או לא עייף מדי? חשוב "לתפוס" אותו ברגע הנכון, ולא לתת לו "למשוך" את העייפות לזמן רב מדי. עליכם לסגל את היכולת להבחין בין שני המצבים הללו, כדי לדעת מתי הגיע הרגע להפסיק פעילות ולהתחיל להתכונן לשנת הלילה.

האם הילד מלא מספיק או לא מלא מדי? חשוב ללכת לישון בתחושת שובע, אבל לא בתחושת מלאות גדולה מדי. זה עלול להפריע להירדמות ולעיתים גם למהלך השינה עצמה. בארוחת הערב יש לספק לילד מאכלים קלים שמתעכלים בקלות יחסית, כגון ירקות, פירות, גבינות באחוזי שומן נמוכים, לחם ועוד. כמובן שאם מדובר בתינוק שעדיין יונק, שאלת סוג האוכל נפתרת מאליה.

טיפ 3 – לחזור לישון

כולנו מתעוררים במהלך שנת הלילה, גם אם זה בדרך כלל רק לשניות בודדות. החוכמה היא לדעת כיצד להירדם שוב לבד, ללא סיוע "מבחוץ". ילדים שיודעים להירדם בצורה עצמאית בשעות הערב, יצליחו גם להירדם לבד, תוך כמה שניות, אם יתעוררו באמצע הלילה.

כדי לסייע לילדים להירדם, אפשר להחזיר להם את תחושת הביטחון והשליטה באמצעות מילים, שירים או חפץ שישמור עליהם (בובה שומרת, מגבת אהובה, צעצוע כלשהו ועוד). מומלץ מאוד לשימוש גם מחוץ לבית, במסגרת החינוכית בה שוהה הילד במהלך היום.

טיפ 4 – להקשיב לחלומות

חלומות מושפעים ממגוון חוויות שעברו עלינו במהלך היום, וכן מדברים נוספים כגון פחדים, רגשות ותפישת המציאות שלנו. חלומות רעים שחוזרים על עצמם יכולים להעיד על קושי או מצוקה אצל הילד, כך שחשוב לדובב אותו בנוגע לחלומותיו מדי פעם בפעם. כדי להתגבר על פחד מחלומות רעים, אפשר להיעזר בכמה מהשיטות המוזכרות בטיפ מספר 3.

טיפ 5 – להרדים תינוק תוך דקה

לפעמים גם ניסיון חיים של אחרים, יכול לעזור לנו להרדים את הפעוטות. הנה דוגמה להורה שמצליח להרדים את התינוק תוך פחות מדקה, באמצעות טריק מפתיע במיוחד.

https://www.youtube.com/watch?v=Bmf7IUHa18E

קרדיט: PIXABAY

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf