איך לבחור מצבר לרכב שלך?

איך לבחור מצבר לרכב שלך?

המצבר הוא הכוח המניע של הרכב, ובחירה נכונה ומדויקת תשפר את ביצועיו באורך פלא. לא כל המצברים לרכב מיוצרים באופן זהה, ולמכוניות שונות ישנן דרישות מצבר שונות, מכאן החשיבות של בדיקת תקינות המצבר שלכם לעתים קרובות. בחירה נכונה היא הכרחית לנסיעה אמינה וארוכת טווח. אם אתם כאן סימן שהגיע הזמן לבחור מצבר חדש לרכב, הנה כמה טיפים חיוניים לבחירה הנכונה:

להבין את היסודות והצרכים

בחירת מצבר לרכב בעל יכולת קטנה מדי, בדרך כלל פירושה שבסופו של דבר תטרכו להחליף את המצבר מהר מהרגיל. מצד שני, במידה ואתם קונים מצבר עם קיבולת גדולה מדי, תבזבזו כסף לחינם. זאת הסיבה שחשוב להבין תחילה את היסודות של המצבר והצרכים של הרכב.

מפרט המצבר

המפרט מספק לכם מידע מדויק אודות צרכי הרכב שלכם. יש כבר מצבר המיועד לדגם המכונית שלך. לפני שתלכו לרכוש מצבר חדש, וודאו כי אתם יודעים מה דורשות מכם הוראות היצרן, על מנת לקבוע את מפרט המצבר המתאים ביותר לרכב שלכם.

תוחלת חיים

עלות מצברים לרכב מהווה לרוב אינדיקציה מעולה לתוחלת החיים שלהם. רוב המצברים מוארכים לתפקוד יעיל של עד 5 שנים. במידה ואתם לא מתכננים להחזיק ברכב לאורך זמן, אל תטרחו לרכוש מצבר יקר שרק יעלה על הצורך האמיתי שלכם בו.

מצבר ישן מול המצבר החדש

השוואה בין המצבר הישן שלכם לבין מפרט המצבר החדש תסייע לכם להחליט האם זו הבחירה הנכונה או לא. אתם יכולים לבצע השוואה בין הגודל, הצורה והמפרט של השניים, ובמידה וזה לא מתאים – עדיף לחפש מצבר אחר. זאת כמובן בהנחה שהמצבר הישן תפקד כראוי, במידה ולא – אין צורך להשוות אותו.

אחריות

בדיוק כמו המחיר, גם האחריות הניתנת על המצבר יכולה להעיד על איכות המצבר. ככל שהאחריות לטווח ארוך יותר, בדרך כלל המצבר יהיה איכותי יותר, מכיוון שהיצרן בוטחל במוצר שלו ומאמין שהוא יחזיק לאורך זמן רב.

קיבולת

את הקיבולת קובעים לפי צרכי אספקת החשמל של הרכב. הרכבים החדשים במיוחד דורשים יותר חשמל מבעבר בזכות מערכות המולטימדיה ומערכות נוספות המותקנות ברכבים. בחירה במצבר עם הקיבולת המדויקת לרכב ולצרכים שלו תבטיח לכם תפקוד תקין של כל המערכות לאורך זמן.

תחזוקה

ישנם שני סוגים של מצברים לרכישה, מצברים עם חובה תחזוקה ומצברים ללא תחזוקה. מרבית הנהגים יבחרו במצברק אוטומטי ללא תחזוקה, שלרוב יהיה יקר יותר אך יש לו יתרון המקנה שימוש ללא דאגות.

בשורה התחתונה, האם המצבר מתאם לרכב שלכם ולצרכי הנהיגה שלכם?

השאלה החשובה ביותר שעליכם לענות עליה לפני שאתם רוכשים מצבר חדש היא האם הוא מתאים לצרכי הרכב שלכם ואופי הנהיגה שלכם? מצבר חדש אמור להיות בגודל הפיזי הנכון והמותאם לרכב שלכם. זאת על מנת להבטיח כי אספקת החשמל תוזרם באופן תקין, ולא תתקע.

עליכם לשקול את האקלים במקום המגורים שלכם ואת תנאי הנהיגה, מכיוון שאלה גורמים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על תפקוד וחיי המצבר. טמפרטורות גבוהות לעתים תכופות עלולות להקשות על המצבר, ולגרום לקורוזיה ולתקלות נוספות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf