איך לבחור מסנן מים לבית

איך לבחור מסנן מים לבית

מסנן מים דירתי הוא דבר נפוץ מאוד בדנים האחרונות ודי בצדק. המים בישראל מלאים באבנית. על אף שאבנית לא באמת מזיקה לגוף האדם, היא בהחלט מזיקה לגוף החימום של מכשירי חשמל שונים ועל כן, מסנן המים רלוונטי בדיוק עבור הגנה מפני הצטברות של אותה אבנית אך לא רק, הוא מסנן את המים גם במקרה שיש בהם חול, חלודה ושאר מטרדים שונים. אם אתם תוהים מהו בעצם אותו מסדנן דירתי, כיצד מתקינים אותו וכמה זה יעלה לכם, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מהו מסנן מים דירתי?

מסנן מים דירתי הוא מכשיר שמותן בצמוד לברז הראשי של הדירה. דרך המסנן המדובר עוברים כל המים עד שהם מגיעים לכיור שבביתכם, לברז הראשי של הדירה, למדיח ועוד. בשוק הישראלי ניתן למצוא כיום סוגים רבים של מסנני מים דירתים, מסנני אבנית שמונעים מהאבנית להצטבר, מסניים מכאניים וסנני משקעים אשר מונעים לכלוך וחלודה וגם מרככי מים שהופכים את המים לרכים.

סוגים של מסנן מים דירתי

ישנן כמה סוגים של מסנן מים עבור הבית:

מסנן מים להגנה מפני לכלוך אשר עובד בשתי שיטות מרכזיות: אחת של סינון ברשת צפופה מאוד שהוא בעצם מסנן מכאני שלא מאפשר ללכלוכים לחדור פנימה והשיטה השניה היא של סינון באמצעות סיבי פוליפרופילן שהוא סוג של חונר פלסטי שמדביק אליו את המשקעים. שתי השיטות טובות ואי אפשר לקבוע באופן חד משמעי איזו שיטה עדיפה.

מסנן מים לבית להגנה מפני אבנית. האבנית היא מינרלים במים שהתגבשו עם חימום המים. כאמור, אותם מינרלים לא מזיקים לגוף אך הבעיה היא שהצטברות של אבנית במכשירי חשמל מאיטה את הפעילות שלהם ויכולה להרוס אותם. לסינון אבנית הומצאו חמש שיטות שונות, כאשר שיטת הסינון הוותיקה ביותר היא שיטת הסינון הכימית באמצעות אבני סיליפוס. סנן מעין  זה נדרש בעיקר באזורים שיש בהם הרבה אבנית במים.

מסנן משולב שהוא רלוונטי גם במקומות שיש בהם אבנית במים וגם במקומות שבהם המים חשופים ללכלוך, אבק ועוד. המסנן המדובר אמור להפחית את האבנית במים וגם לא לאפשר ללכלוך להיכנס לצנרת.

מרככי מים- מדובר על שיטה יעילה מאוד לצורך סילוק מיטבי של האבנית המים. מרככי מים מעלימים לחלוטין את המינרלים שיוצרים את האבנית.

כמה זה יעלה לכם?

אם אתם מעוניינים לרכוש מסנן מים לבית, חשוב מאוד שתדעו שהמחיר שלו משתנה בהתאם לסוג המסנן שתבחרו כאשר המסנן שעלותו נמוכה ביותר הוא מסנן למניעת אבנית בלבד או לכלוך בלבד. מסננים משולבים לעומת זאת יהיו יותר יקרים מהמסננים המדוברים. מרככי מים לרוב יהיו יקרים יותר גם מהמסננים המשולבים. את המסנן ניתן לרכוש דרך אינסטלטור או להזמין אותו מאתרי חברות המסננים או מחנויות אינטרנטיות שונות. כמובן שגם ההתקנה תהיה בעלות כלשהי ולא רק המסנן עצמו.

כאשר רוכשים מסנן מים חשוב מאוד לוודא מול המשווק או החברה שהוא עומד בתו תקן 1505 של משרד הבריאות. אם מדובר על מסנן שמכיל אבני לשם או סיליפוס עליו לעמוד גם בתו תקן 5438

אם אינכם יודעים איזה מסנן אתם באמת צריכים תמיד תוכלו לבחור בדוגם מים פרטי שיש לו רישיון ממשרד הבריאות אשר יבדוק את איכות המים שלכם.

איך תשמרו על מסנן מים לבית?

בכדי לשמור בצורה הטובה ביותר על מסנן מים דירתי חשוב מאוד להעניק לו טיפול תמידי. לא משנה איזה מסנן התקנתם, ההמלצה היא להחליף את מה שבפנים לפחות פעם בחצי שנה. אם יש לכם מסנן מכאני, אין צורך להחליף את המסנן אלא רק לנקות אותו. בתחתית של המסנן יש ברז ניקוי ומדי כמה חודשים חשוב לפתוח את הברז ולשחרר את כל מה שהצטבר במסנן החוצה.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf