איך לבחור דומיין לאתר האינטרנט של העסק שלכם?

איך לבחור דומיין לאתר האינטרנט של העסק שלכם?

אתר האינטרנט הוא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר של כל עסק והוא משמש חלון הראווה שלו. המטרה הראשונית של כל עסק שמעוניין להקים אתר אינטרנט מושקע ואינטראקטיבי היא למצוא את הדומיין המתאים ביותר ששמו מתקשר באופן מיידי לשמו של העסק ולתחום העיסוק שלו.

לכל תחום עיסוק יש ביטויים ישראלים ובינלאומיים שמאפיינים אותו ולכן קיים רצון עז להשתמש במינוח ייחודי זה, כדומיין של העסק.

שלב החיפוש אחר דומיין מתאים

אנשי המקצוע המוכשרים שמחפשים את הדומיין המושלם, מבצעים בדיקת בעלות דומיין דרך אתר האינטרנט של איגוד האינטרנט הישראלי שהוא הסמכות הבלעדית בישראל לניתוב הדומיינים בארץ. כל הצעה וכל שם נבדקים בכובד ראש כדי לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר, שתשרת את החברה לאורך זמן.

במהלך החיפוש נתקלים אנשי המקצוע לא אחת בדומיינים מתאימים מאד אשר נרכשו על ידי גורמים אחרים אך אינם פעילים. בהתאם למועד פקיעת תוקפו של הדומיין הספציפי תתקבל החלטה אם כדאי להמתין עד מועד זה ולבצע מהלך רכישה מהיר, אם הגורם הרלוונטי לא יחדש במועד את רישיון הפעלתו.

מידע על כל דומיין

בשלב החיפוש מתבצעת סריקת מידע לגבי דומיינים שונים שנראים מעניינים. בין הפרטים שאפשר לדלות עליהם הם:

  • שמו המדויק
  • מועד רכישתו
  • מועד פקיעת התוקף שלו
  • מיהו בעליו של הדומיין
  • פרטי הבעלים כמו כתובת מייל, מספר טלפון, כתובתו של העסק, פרטים של אנשי קשר.
  • באיזו חברה נרכש הדומיין
  • על איזה שרת יושב האתר
  • כל פרט טכני חשוב נוסף.

חיפוש דומיינים בעולם

אם מדובר על דומיינים מחו"ל, בוחנים זאת דרך איגוד האינטרנט הבין לאומי ששמו – ICANN, בקטגוריית Who Is אפשר לברר למי שייך כל דומיין ועד מתי הוא בתוקף, בדיוק באותה דרך ההתנהלות כמו באתר הישראלי.

החשיבות של בחירת הדומיין הנכון

קיימת חשיבות רבה לבחירת הדומיין האידיאלי שייצג את העסק. לכן, זו נקודה שמקדישים לה גם זמן וגם חשיבה נרחבת. בוחנים את כל הדומיינים הקיימים ואת רמת ההתאמה של כל אחד מהם לעסק ומצד שני בוחנים את הדומיינים שמתאימים יותר אך כרגע תפוסים.

האסטרטגיה היא לאמוד את הסיכויים שהדומיין אכן יתפנה במועד הפקיעה עקב אי חידוש המנוי ואם כן צריך לקפוץ על המציאה מיד כשהוא מתפנה ולא לחכות אפילו שעה, או אם הסיכוי שהדומיין יתפנה הוא קלוש, עדיף להקים על האתר על אופציה שנייה ולא להיאחז באופציה שאינה נראית ברת ביצוע.

בחינת נושא זה מכל היבטיו כוללת גם השלכות כמו המתנה להעלאת האתר ובמקרים רבים ההמתנה הארוכה אינה נכונה, כיוון שבעלי החברה מעוניינים להעלות את האתר לאוויר וההמתנה עלולה ליצור נזקים מסחריים ותדמיתיים.

מאמר זה נכתב בשיתוף Trumedia – מומחים בקידום אתרים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf