אבחון לקויות למידה למבוגרים

אבחון לקויות למידה למבוגרים

כולנו מכירים את המציאות שבה ילדים ובני נוער נשלחים לאבחונים פסיכודידקטיים שמטררם היא לאתר את הסיבות לקשיים שלהם, לאתר לקויות למידה ולאפשר להם ללמוד בצורה טובה ויעילה יותר, על ידי התאמת תוכנית לימודים המתאימה לצרכים שלהם באופן מדויק.

בדיוק כשם שיש צורך באבחון פסיכודידקטי ובאבחון לקויות למידה עבור ילדים, כך לא פעם עולה הצורך באבחונים אלה עבור מבוגרים. כמובן שאבחון פסיכודידקטי למבוגרים איננו דומה לאבחון הרלוונטי לילדים ויש צורך לבחון במכון אשר עורך אבחונים המתאימים למבוגרים באופן ספציפי.

אך המטרות של האבחון לילדים ולמבוגרים הן די זהות- איתור בעיות הקשורות ליכולות הדידקטיות, על מנת להעניק להם את המענה הראוי.

אבחון פסיכודידקטי למבוגרים- במה בעצם מדובר

לא מעט אנשים בוגרים, לא סיימו 12 שנות לימוד מסיבות כאלה ואחרות. לא מעט מאותם מבוגרים לא סיימו 12 שנות לימוד בשל עצלנות או אינטליגנציה ברמה נמוכה, אלא בעיקר בשל לקויות למידה שונות שהקשו עליהם את תהליך הלמידה. בעוד שכיום ניתן להפנות כל ילד אשר מתעורר חשד כי הוא סובל מבעיות שונות או לקויות למידה שבגינם היכולת הקוגניטיבית שלו לא יכולה להתממש בצורה הטובה ביותר בלימודים, לאבחון לקויות למידה או אבחון פסיכודידקטי שמטרתו היא לזהות את הקשיים אשר גורמים לילד שלא לממש את הפוטנציאל הקוגניטיבי שלו, הרי שבעבר לא הייתה מודעות לאבחונים שכאלה וכמובן שלא היה מספיק מידע אודות אבחונים הנוגעים ללקויות למידה, ללקוית למידה עצמם ועוד. בהעדר המידע החשוב הזה, בהעדר אבחונים ובהעדר מאבחנים, לא מעט מבוגרים שהיו תלמידים דאז נפלו בין הכיסאות ולא הצליחו לסיים 12 שנות לימוד, שלא לדבר על לימודים אקדמאיים.

לא מעט מבוגרים אשר מבינים שיש להם פוטנציאל ויתכן מאוד שהם בסך הכל סובלים מלקויות למידה, מחליטים כיום ללמוד לימודים אקדמאיים או להשלים בגרויות. אותם מבוגרים יכולים לפנות לאבחון פסיכודידקטי למבוגרים אשר יסייע להם באיתור לקויות למידה ובהתאמת הקלות ללימודים שיכולות לסייע להם.

מה כולל אבחון פסיכודידקטי למבוגרים

האבחון הפסיכודידקטי למבוגרים, הוא אבחון אשר מסוגל לשים את האצבע על מגוון רחב של סיבות לקשיים הקשורים ללמידה או למסוגלות לעמוד בדרישות הלימודים, הנוגעות לאדם שהגיע לאבחון. אבחון זה למבוגרים יכיל בו מגוון אלמנטים אשר קשורים ללמידה. האבחון בודק את האינטליגנציה האישית של הנבדק, היכולות הקוגניטיביות שלו, סיבות פסיכולוגיות שיכולות לגרום לו לאי מימוש היכולות הקוגניטיביות שלו בפועל ועוד. האבחון הפסיכודידקטי למבוגרים מהווה מצרך חשוב מאוד בתקופה שאנו חיים בה, מכיוון שבה מקובל מאוד שמבוגרים מחליטים להגשים את עצמם, לחזור אל ספסל הלימודים, להשלים את תעודת הבגרות שלהם ולהמשיך ללימודי תואר. מבוגרים רבים אשר מגלים את מגוון האבחונים הקיימים כיום לאיתור לקויות למידה, מבינים כי החיים שלהם היו יכולים להראות אחרת לגמרי אם האבחונים הללו היו תקפים בתקופה שבה הם למדו בבית הספר ובשל כך, הם מחליטים לגשת ולאבחון ולהעניק לעצמם אישור ראשית כל, שהבעיות הלימודיות שלהם אינם נבעו מאינטליגנציה ברמה נמוכה.

אם אתם מעוניינים לבצע אבחון פסיכודידקטי בגיל מבוגר, חשוב מאוד שתבחרו באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום אבחונים שכאלה למבוגרים. אבחון הרלוונטי עבור ילדים, לא יתאים לאיתור לקויות למידה של מבוגרים ולכן, גם לא יסייע להם לממש את המטרה שלהם. בטרם תבחרו את המכון הרלוונטי לאבחון פסיכודידקטי למבוגרים, בדקו היטב מי המאבחנים במכון, האם הם מוסמכים לבצע אבחון שכזה למבוגרים והאם תוצאות האבחון שלהם מדויקות בשל ניסיון, ידע מקצועי רחב היקף וותק בתחום זה.

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf