קורס מדיניות ציבורית הדרך להשפיע על מדיניות ציבורית

קורס מדיניות ציבורית הדרך להשפיע על מדיניות ציבורית

מסלול הלימודים לתואר ראשון במנהל, ממשל ומשפט (מדיניות ציבורית) מיועד להכשרת מנהלים איכותיים ומקצועיים שיוכלו לעצב את המדיניות במגזר הציבורי בישראל, להוביל שינויים בגופים ובארגונים המרכיבים את המגזר הציבורי ולאייש תפקידי מפתח. אם אתם מעוניינים להוביל ולהנהיג את המדיניות הציבורית של מדינת ישראל בעשורים הקרובים – כדאי לכם להירשם ללימודי מנהל, ממשל ומשפט.

תחום המדיניות הציבורית במדינת ישראל

מדיניות ציבורית משקפת את כלל ההחלטות והפעולות שהמדינה ורשויות השלטון נוקטות בהן לצורך יישום המדיניות וההחלטות, כאשר המטרה העיקרית היא רווחת הציבור. המדיניות הציבורית עוסקת בקבלת החלטות הנוגעות לעיצוב המדיניות, במעקב אחר ביצוע הפעולות וההחלטות ובחקר המדיניות הציבורית, כמו גם עיסוק בכשלים בהחלטות וביישומן על ידי מוסדות המדינה, לרבות רשויות השלטון המקומי.

ראוי לציין כי לימודי מדיניות ציבורית מהווים את המקבילה ללימודים לתואר ראשון במנהל עסקים, זהו מסלול לימודים ייעודי וחדש יחסית שמטרתו להכשיר מנהלים איכותיים למגוון תפקידי מפתח ברשויות המדינה ולהטמיע בקרב מקבלי ההחלטות ומשרתי הציבור נורמות עבודה חדשניות המבוססות על מחקרים ונתוני אמת. תחום המדיניות הציבורית הוא אינטר דיסציפלינרי מאחר והתחום רחב וכולל תחומים נוספים כמו כלכלה, משפט, מדע המדינה וחברה.

בוגרי מנהל ומדיניות ציבורית (תואר ראשון במנהל, ממשל ומשפט) מאיישים משרות בכירות ותפקידי ניהול ומטה משמעותיים בכל הגופים המרכיבים את המגזר הציבורי בישראל, כגון: שירות המדינה, רשויות השלטון המקומי (עיריות, מועצות מקומיות וכו'), חברות ציבוריות וממשלתיות, המגזר הביטחוני, מגזר הגיל השלישי ועוד.

תוכנית הלימודים – מידע כללי

התוכנית ללימודי מדיניות ציבורית מקנה לבוגרים ידע, כלים והבנה בתהליכים מדיניים, כלכליים, משפטיים וחברתיים. מדינת ישראל עוברת לא מעט טלטלות ושינויים בשנים האחרונות, המדינה מוקפת באויבים ויש בה אוכלוסיות שונות עם צרכים ייחודיים, מחסור תמידי במשאבים, אינטרסים הנדרשים לקידום וליישום כדי להשיג מטרות שונות, וקיים מאבק דמוקרטי בין הגופים השונים המרכיבים את המערכת. בוגרי התוכנית משתלבים בתפקידי מטה המאפשרים להם לנקוט ולתכנן מדיניות ציבורית המשקפת את סדרי העדיפויות מבחינה חברתית, כלכלית ומשפטית, הם אחראים במידה רבה על התהליכים הקובעים את מראה החברה והמדינה.

סטודנטים במגמת מנהל ומדיניות ציבורית לומדים קורסים מתחומים שונים, התוכנית כוללת נושאי לימוד מרתקים ומעניינים בתחומים כמו פוליטיקה, מנהל ציבורי, ממשל וכלכלה, ובמהלך הלימודים לתואר ראשון לומדים קורסים כמו מבוא לתורת המשפט בישראל, מיקרו כלכלה, מדיניות ציבורית, מבוא למדעי המדינה, שיטות מחקר, ממשלה פוליטיקה ותקשורת, קבלת החלטות, תכנון עירוני ועוד.

תנאי קבלה

  • תעודת בגרות מלאה עם ציון משוקלל לפחות 85.
  • תעודה שוות ערך לתעודת בגרות על לימודים בחו"ל, נדרש אישור ממשרד החינוך.
  • ציון 85 לפחות במבחן אמיר"ם, או ציון 185 במבחן אמי"ר.
  • תואר ראשון בתחום לימודים אחר, בכפוף לאישור ועדת ההוראה במרכז האקדמי.

יש אפשרות להתקבל לפקולטה על סמך ציונים במכינה קדם אקדמית ייעודית, יש הקלות בתנאי הקבלה למועמדים מעל גיל 35.

אילו כלים רוכשים במהלך הלימודים לתואר ראשון במדיניות ציבורית?

במהלך הלימודים לתואר ראשון במנהל, ממשל ומשפט, הסטודנטים נחשפים לתחומי ידע מגוונים, הם רוכשים ידע, הבנה וכלים בתחומים הרלוונטיים למדיניות ציבורית בישראל וזוכים גם לארגז כלים שימושי המאפשר להם להשתלב בתפקידי מפתח בתחום המדיניות הציבורית ובמוסדות השונים. בין היתר, הסטודנטים זוכים לכלי מחקר, יכולות לניתוח ולהבנת אירועים שונים, כלים מתקדמים לקבלת החלטות בנושאים הקשורים למדיניות ציבורית ועוד.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

rgf
rgf